Slaapstand werkt zeer traag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dank, ik was even offline.

Over de 2 MS-links: welke invloed heeft het herinstalleren van IE op mijn favorieten en andere instellingen? Moet ik eerst van alles back-uppen of kan ik dat zo doen?

Zelfde vraag voor die andere link, die er goed uitziet.

Modem: Ik heb een Motorola SURFboard 5100e

In de handleiding staat:
Before calling your service provider, try pressing the reset button on the rear panel. Resetting the cable modem may take 5 to 30 minutes. Your service provider may ask for the status of the front-panel lights as described in “Front-Panel Lights and Error Conditions” on page 44.

Op het plaatje op p. 3 zie ik die knop echter niet staan, ook op het apparaat niet, ook geen klein gaatje oid.

Ik vond hier wel deze tekst, maar ja, dat ziet er nogal link uit:
The Motorola SURFboard SB5100 does not have a pin hole that allows for a "hard reset" of the modem. In order to "hard reset" (clear the modem of all settings and TFTP config file) the modem, follow these instructions:

1. Open a web browser and go to: 192.168.100.1

2. Click the "Configuration" option at the top

3. Look near the bottom of the page. There should be a button that says, "Reset All Defaults". Click it once.

4. Once the page refreshes, click the last button at the bottom called, "Restart Cable Modem"

5. Provided you don't have RF signal/coaxial line issues or if the cable provider isn't experiencing technical problems at the headend or elsewhere, the modem will reboot and reacquire all settings from scratch.

Note:
Resetting the cable modem to its factory default configuration will remove all stored parameters learned by the cable modem during prior initializations. The process to get back online from a factory default condition could take from 5 to 30 minutes.
 
Ik vrees dat nu jij op vakantie bent, of anderszins? ;)

Dan sta ik er alleen voor... ;)
 
Ik heb je eerste reactie gemist.
Herinstalleren van IE heeft denk ik weinig zin want die werkt goed nadat je bent aangemeld.
Alle meldingen in je logboek duiden naar een opnieuw aanmelden bij het netwerk nadat je browser 4 minuten heeft gewacht op de hoofdbrowser van het netwerk die schijnbaar niet bestaat.
Resetten van je modem heeft denk ik de beste kans. Misschien is je modem eerder in een ander netwerk gebruikt voordat jij hem kreeg. Neem anders contact op met Ziggo.
Wat wel vreemd is dat jij zegt de pc in de slaapstand te zetten en dat hij in de sluimerstand belandt want je kunt hem alleen via de startknop ontwaken en je krijgt de melding Windows hervatten.
 
Ha, fijn dat je weer in de lucht bent.

Inderdaad, netwerken hebbenwe hier niet, ik heb alleen een kabel van de kabeldoos (bij de tv) tot de computer.
Het modem heb ik al jaaaaren, was volgens mij nieuw en gaf iig. de erste jaren geen problemen.
Resetten wil ik best doen, maar ja: hoe? Zoals ik al aangaf is er geen knopje voor te vinden en alleen een tijdje spanningsloos maken helpt niet.

Ik herinner me wel dat het probleem begon op een zondag dat mijn vrouw de computer meende te moeten afstoffen, maar eerder stof naar binnen werkte dan andersom... ;)
Heb er nooit aandacht aan besteed, en dacht altijd dat het toeval was.

Als ik in het netwerkcentrum kijk zie ik:
MIJN COMPUTER ===== NETWERK 2 ======= INTERNET
staan, klopt dat?
 
Netwerkcentrum ziet er correct uit maar als je dat modem al jaren hebt en het heeft correct gewerkt dan is er daarna een update van het modem of Windows geweest die
een probleem gecreêerd heben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan