slaapstand

Status
Niet open voor verdere reacties.

jannie

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Mijn vraag is als ik de computer in slaapstand laat staan kost dat dan extra stroom net als standby of is het minder gevaarlijk als je hem altijd zo laat staan want hij start wel sneller op. Als je hem in slaapstand afsluit en je doet de stroom af start hij dan ook weer binnen 30 sec op. Gr Harry

Slaapstand
Suspend to RAM. Voorziening in Windows 98. Bij Slaapstand gaat het om de mogelijkheid de computer nog sneller weer in gebruik te nemen. De registerinhoud van de processor en de uitbreidingskaarten worden hier niet op de harde schijf maar in een gereserveerd deel van het hoofdgeheugen opgeslagen. Speciale hardware op het board zorgt er na het veiligstellen van de gegevens voor dat het hoofdgeheugen bij een uitgeschakelde ATX-netvoeding via de 5-volts stand-by-leiding van energie wordt voorzien. Het verbruik van de restenergie in de Slaapstand ligt tussen de 3 en 10 watt. Voor een 32-MB systeem is ongeveer 5 Watt gebruikelijk. Ook moet deze via de 5-volts stand-by-leiding van de ATX netvoeding beschikbaar worden gesteld, iets wat bij lang niet alle ATX-netvoedingen het geval is.
Bron;
http://www.computerwoorden.nl/woorden/php/index.php3

bedankt maar is het zo als ik dan de stroom afzet dat hij dan ook snel opstart?gr Harry

Als je het bovenstaande gelezen hebt, zie je dat er nog altijd een 5-volts lijn nodig is.
Dus het lijkt me dat de stroom er niet af kan.;)

heb mij altijd afgevraagd het nut van slaapstand
mijne pc start op in 14sec
wat zijn die 12 sec. meer en processor koelt nog af bij

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan