slaapstand

Status
Niet open voor verdere reacties.

tverm

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2004
Berichten
165
tot voor kort kon ik mijn pc in de slaapstand zetten.
Nu het niet meer lukte heb via Energiebeheer de slaapstand weer willen activeren, maar kreeg de mededeling "Het proces heeft geen toegang tot het bestand omdat het bestand door een ander proces wordt gebruikt".
Wie heeft hiervoor een verklaring en nog liever een oplossing?
 
Probeer het eens aan te zetten via de Veiligmodus. Heb je kans dat je hem wel weer kunt activeren.

Veilig Modus: Activeren door onder het opstarten van de pc meerdere malen op F8 te drukken.
 
Sorry, in de veilige modus is de optie slaapstand niet aanwezig!
 
Als ik dit keer een beetje van google kan uitgaan concludeer ik het volgende:
Er blijkt op de achtergrond een proces te draaien die niet in slaapstand meegenomen kan worden. Heb je toevallig een virusscanner en zo ja, welke?

Kan je even scannen op virussen en op ad/spyware d.m.v. Adaware of het pakket hitmanpro?

We horen het wel.
 
Ik heb de pc gescand met Avast, Ad-Aware, Spybot en Xoftspy: geen fouten.
Er is echter meer aan de hand:
- na elke opstart zie ik in het logboek de volgende fout:
fout in logical disk manager tijdens registreren van meldingen van apparaatingangen op apparaat.....enz. Bron:LDMS Win32-fout:2
- Het geluid werkt niet meer (ook niet vanaf CD)
- Diverse spelprogramma's werken niet meer
- De Windows-toets werkt niet meer
 
Als je geinstalleerd hebt: LANDesk Management Suite (LDMS), zou ik dat programma eens verwijderen via Software, enz. Kijk eens of dat helpt.
 
Ik heb geen Landesk Management geinstalleerd. Het gaat trouwens om de Logical Disk Management waarvan de service geactiveerd is en ook de dmserver.dll in system32 van windows aanwezig is.
Wat betreft het geluid: Als ik de volumeregelaar aanklik, krijg ik als reactie dat er geen apparaat beschikbaar is. In apparaatbeheer zie ik echter dat het audiodevice (CM18738/C3DXPCI) goed werkt en dat de mixermogelijkheden voor dit apparaat gebruikt worden.
Alle genoemde fouten zijn praktisch gelijktijdig ontstaan.
 
Problemen zijn opgelost, behalve die van de slaapstand.
 
Ik heb slechts 512 MB geheugen.
Nogmaals, het heeft een poosje gewerkt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan