slaapstand

Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
Berichten
2.256
als ik s avonds de pc in slaapstand zet, blijkt ie (vaak) s morgens weer gewoon aan te staan, of ie nooit in slaapstand is geweest.
niet altijd dus. het is ook iets van de laatste weken.
hoe dit op te lossen?
 
Vermoedelijk staat in de BIOS dan de Wake on LAN, of zo iets aan.
Kijk in de BIOS en zet daar dan alle "wake-on" opties uit.

Als dat niet helpt, dan de PC niet in slaapstand, maar in hybernation-stand zetten. Dan gebruikt ie ook echt geen stroom meer en start wel snel op.
 
Laatst bewerkt:
Hoe doe ik dat kijken in de bios?
En als ik pc in h-stand zet, poppen de openstaande schermen dan ook weer op?
Waar kan ik d'r h-stand instellen?
 
In het handboek van de PC (of beter gezegd, het moederbord van de PC) staat hoe in de BIOS gekomen moet worden. Meestal is dat de Del of F2-toets bij het opstarten, maar dat is per PC/moederbord anders.
Dus: pak de handleiding (of download die van de web site van de leverancier).

In de hybernationstand afsluiten is een kwestie van die aanklikken bij de keuze mogelijkheid van het afsluiten van Windows.
Bij sommige windowsversies heet dat de sluimerstand en bij anderen weer de slaapstand.
gewoon even uitproberen.
 
Laatst bewerkt:
bij mijn windows10 versie heb ik alleen de mogelijkheid van afsluiten, opnieuw opstarten en slaapstand
 
kun je de H-stand ook gebruiken samen met de slaapstand. ik veronderstel dat de pc in de H-stand gezet moet worden en dat de pc - zoals nu - na enige tijd automatisch in de slaapstand gaat.
als je de H-stand gebruikt is het dan nog nodig te knutselen in de BIOS of is automatisch aanslaan dan toch niet mogelijk?
 
In de hybernate stand kan de stroom eraf en dan kan de pc dus 100% zeker niet vanzelf starten.

In de hybernate stand kan de stroom eraf en dan kan de pc niet vanzelf starten. Aanpassing in de BIOS is dan niet meer nodig.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
je kunt de pc ook automatisch in de hybernate stand laten gaan?

vroeger ging mijn pc na enige tijd automatisch in de slaapstand, kun je ook instellen dat pc automatisch in de hybenate stand gaat?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan