Slackware draadloos Casema

Status
Niet open voor verdere reacties.

mordechai

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2008
He helpers,

Ik heb een vraag momenteel heb ik Slackware geinstalleerd op een van mijn computers. Dit is een laptop en helaas werk de netwerkkaart niet meer. Er zit nu een draadloze netwerkkaart in met een Atheros Chipset. Dus absoluut geen problemen met Linux.Deze erkent ondertussen de Atheros-based netwerkkaarten wel.:).

Nu liep ik tegen het volgende aan:

Ik krijg dus gewoon een draadloze verbinding. Maar bij Casema moet je wel vast DNS-IP's invoeren. Ik kan helaas geen vast Ip geven. Omdat de internetverbinding verdeeld is over meerdere mensen. Heb niet zo zin om elke week alles in te stellen op de Windows XP bakken. Dus mijn vraag is:

Kan je met Slackware een automatisch Ip krijgen, maar daarbij wel zelf de DNS-Ip ingeven?

Ik hoop dat mij vraag duidelijk is, zo niet graag response

Bij voorbaat dank.

Mordechai

Laatst bewerkt:
He helpers,
Ik kan helaas geen vast Ip geven. Omdat de internetverbinding verdeeld is over meerdere mensen.

Mordechai

Wij hebben ook 1 internetverbnding die binnenkomt, maar die geeft aan elke aangesloten computer een andere/eigen ipadres, ze beginnen allemaal hetzelfde maar de laatste 2/3 cijfers verschillen.

Kan je met Slackware een automatisch Ip krijgen, maar daarbij wel zelf de DNS-Ip ingeven?

Ik hoop dat mij vraag duidelijk is, zo niet graag response

Ik probeer je vraag goed te begrijpen.
Je krijgt van een DHCP-server een IP-adres, maar daarbij tegelijk ook een hostname, en de adressen van de DNS servers?

Ik ga er dan even vanuit dat je de DNS ip-adressen van de DHCP-server niet wilt ontvangen, maar daar je eigen wilt ingeven.
Of dat mogelijk is, hangt af van je DHCP-client software. Dat moet je dus even uitzoeken.
In de mijne - dat is de DHCP-client van OpenSolaris- kan je via een aantal parameters aangeven wat je precies wilt.
De vraag is dus niet "of je dat met Slackware kan", want Slackware is ook maar een gewone Linux distro met een hoop software erin.
Duik dus in de software.......

Laatst bewerkt:
Bij windows xp kan je je primary en secondary DNS instellen. Bij Apple kan dat ook. Maar ik weet gewoon niet hoe je dat in Linux moet doen! Ik hoop dat mijn vraag nu duidelijker is.

Alvast bedankt.

Ik hoop dat mijn vraag nu duidelijker is.

Alvast bedankt.
Ja, dat is -ie.
Login als root, en open het bestand /etc/resolv.conf

search gekke_henkie.net
nameserver 194.109.6.66
nameserver 194.109.9.99

P.S. als je geen intern zoekdomein hebt, kan je het gedeelte met "gekke_henkie" weglaten.

Alge

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan