Slave drive fails

Status
Niet open voor verdere reacties.

helmet_1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 mei 2004
Bij het opstarten van mijn computer krijg ik na het herkennen van de harde schijven en het geheugen de melding "Primary slave drive fails" . Na het het drukken op F1 gaat de computer weer gewoon verder en is er verder niks aan de hand. Als ik eenmaal in mijn OS zit dan kan ik beide harde schijven gebruiken en zien.

Weet iemand waar die melding voor dient en hoe ik die kan verhelpen????

Alvast bedankt

Welkom op Helpmij.:)

Staat in het Bios wel alles goed.
IDE op "Auto"?

Ik heb in de BIOS gekeken, en daar is wel iets vreemds aan de hand (denk ik). Bij de primary master staan een hele hoop gegevens over de schijf zelf (IDE op Auto), terwijl bij de primary slave helemaal geen gegevens staat. De BIOS herkent naar mijn mening niet de slave drive (deze staat ook op auto, maar itt de master wordt de naam niet gegeven) en geeft daarom de foutmelding weer. Moet ik dan soms mijn BIOS updaten (en zo ja, hoe doe ik dat dan???)

Hopelijk kan je hier iets meer mee

Alvast bedankt,
Helmet

hd slave

Hangt een beetje van het soort bios af maar bij de meeste computers kun je in het bios de gegevens van de hd intikken. Op de schijf zelf staan gegeven omtrent sector, cillinders, etc voer deze handmatig in en kijk of dat lukt.

Ik heb nogmaals de bios bekeken en de gegevens van de slave drive zijn ook compleet, het probleem moet dus ergens anders liggen.

Nog suggesties wat ik kan doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan