Slave HD geeff problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

marmat

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2002
Ik heb een probleem met de volgende configuratie.

P4 - 2,54Ghz
ASUS P4PE
Disk Drive 1: Maxtor 6Y080P0 (76.3GB)
Disk Drive 2: Fujitsu (10GB)

2 is de oude harde schijf (98SE). Op 1 is XP geinstalleerd en 1 is de master en 2 de slave(jumpers staan goed) Na het verwijderen van 98SE (geformatteerd) op de oude harde schijf startte de computer niet meer op.
Als ik de stroom van de oude afhaal en opnieuw opstart doet hij het prima, maar als ik er weer stroom opzet blijft de computer weer halverwege in het opstarten hangen. Melding is "Reboot, press a key"
Bios staat op automatische detectie en met twee schijven geeft hij die oude als master en met één die nieuwe.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

Thx,
Matthijs

waarschijnlijk staat je oude hd nog op active, je zal deze partitie op none active moeten zetten

Kijk dan in de bios, vanaf welke HD je PC opstart.

Blast, zit nu in computerbeheer, maar kan nergens vinden hoe ik die partitie op non-active kan zetten.

JBS, settings in bios staan op "auto". Als alleen die nieuwe erin zit dan vindt hij die als primaire master. Als ze er allebei in zitten dan vindt hij die oude als primaire master, waardoor hij dus niet opstart.

Geplaatst door marmat
JBS, settings in bios staan op "auto". Als alleen die nieuwe erin zit dan vindt hij die als primaire master. Als ze er allebei in zitten dan vindt hij die oude als primaire master, waardoor hij dus niet opstart.
Kijk dan toch eff naar de jumpers. Dat hij zeker op slave staat. Welk merk en type is de oude ?

JBS, jumpers reeds drie keer gecheckt, staan goed.
Die oude is van Fujitsu, type weet ik zo niet

JBS, instellingen gecontroleerd, maar de jumper staat echt goed.
Type = MPG3102AT

Dit is de jumpersetting voor slave - :Ð::.

Schijf wordt nog steeds door de bios als master aangezien.

Gaarne een oplossing.

Start op met een opstartdiskette en draai FDISK /STATUS. Post de details.

Groetjes,
Bennie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan