slecht beeld pinnacle pctv pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

buram

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2003
kortgeleden heb ik een tv kaart gekocht, helaas heb ik erg slecht beeld, over geluid heb ik weining klachten, het mag wel beter. Afstand tussen mijn pc en de tv aansluiting is 20 meter, dus de kabel is ruim 20 meter. ik heb al nodige software geprobeerd en paar tips opgevolgd van pinnacle site maar het heeft niet geholpen. Wat ik tot nu toe gedaan heb is van pci slot veranderen, momenteel 3.

Nu vraag ik helpmij mij te helpen. Is een versterker een goed idee.

Buram

Hallo

Ik zou eerst eens proberen of je beter beeld hebt met een kortere kabel.

20 meter vind ik wel heel lang hoor.

De signalen zijn meestal slechts 0.5 a 0.7 V , dus zeer klein.

Indien een kortere kabel helpt , kun je nog steeds overwegen om een videoversterker ertussen te zetten.

Peter

dat probleem heb ik ook gehad zet er een versterker tussen en het probleem is op gelost het kom louter door magnetishe velden ik kreeg het zelfde kon de beelden ook niet erg zuiver krijgen ik heb er een versterker er tussen gezet en heel erg mooi beeld gekregen

Ik heb een versterker, maar toch is het beeld verschrikkelijk slecht.

Niet alle zenders hoor. Nl1,2 en 3 zijn redelijk goed en het videokanaal ook. De rest stoort.

Op de tv, die er wel vlakbij staat (ongeveer 50 cm), is het beeld stukken beter.

Zou het kunnen komen doordat mijn tv te dichtbij staat?

mijn pc staat maar 50 cm van de tv af en eerst had ik ook erg slecht beeld maar nu ik de vesterker er tussen heb zitten nu niet meer maar hoe heb je hem aangesloten dat is ook belangrijk die van mij gaat eerst naar de video en van daaruit naar de pc en tv toe hij moet wel in de stopcontact voor de voeding

bij mij precies hetzelfde.

Op de tv is het beeld goed, maar op pc niet.

Wanneer ik de kabel direct van versterker naar pc laat lopen, blijft het beeld slecht.

mijn vraag is deze welke versterker gebruiken jullie die van mij is van het merksoundex stv332 en werkt prima er zitte twee outputs op en de kabel naar de pc gaat rechtstreeks op een output

als het niet werkt kijk dan even naar de fijn afsteming en je moet niet de snel afstemming gebruiken van de kaart pinnacle het vinkje bij de snelzoeker van de kanalen weg halen het duurt dan wel langer maar gegarandeerd dat je beter beeld krijgt gewoon laten zoeken als je klaar ben kan je eventueel naar de fijn afstemming gaan maar meestal is dat niet nodig ik moest het wel bij de video doen maar verders niet ik hoop dat dit opgelost word op die manier

Ik heb hetzelfde probleem gehad.

Nadat ik de kaart ik PCI slot 1 (Bus mastering slot) heb geplaatst werkt alles als een zonnetje. Ik zou dat eens proberen als ik jou was.

(Bus mastering slot is over het algemeen het PCI slot naast het AGP slot)

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan