Slecht bereik Asus WL-300G

Status
Niet open voor verdere reacties.

BartGr

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 okt 2004
Ik ben sinds vorige week in bezit van een Asus WL-300g Access Point i.c.m. een Edimax PCI Card. Installatie ging goed, beveiliging via MAC adres aangezet, gaat ook goed.

Nu ik echter mijn ADSL Model/router en Asus Acces Point op de definitieve plek wil plaatsen (bijvoorkeur in de meterkast, terwijl mijn PC op zolder staat, met 2 betonnen vloeren ertussen), ziet mijn netwerkkaart het netwerk niet meer.

Verplaatsing van de Asus AP naar de eerste verdieping geeft enige verbetering (kan netwerk zien), maar PC kan verder geen connectie maken met het netwerk (ik denk dus nog steeds onvoldoende bereik.

Ik overweeg om een externe antenne voor de Asus te kopen, zodat het bereik toeneemt.

Iemand hier ervaring hiermee????

De meterkast is een van de slechtste plaatsen !
Heb je nog andere stoorzenders in huis ? Vloer,Magnetron,etc

Heb (uiteraard) een magnetron, maar die wordt niet continue gebruikt, dus daar verwacht ik niet te veel problemen mee.

Zoals ik al schreef heb ik ook geen ontvangst als ik het modem en Access Point op de eerste verdieping plaats terwijl mijn PC op zolder staat. Dat verbaast me wel, want daar zit hemelsbreed misschien maar 10 meter tussen (maar wel een betonnenvloer).
Verkoper bij MyCom raadde me aan een replicator in te zetten als signaal niet sterk genoeg zou zijn.

Weet niet of dat een oplossing is?

Als je nou eens begint met een afstand dicht bij het AP en dit steeds verder laat oplopen,weet je dan wanneer het fout gaat ?

Vergis je niet in betonnen vloeren.wellicht gewapend beton ?

Wellicht is ruilen voor een ander AP ook een optie maar dan voor een met meer signaalsterkte.

UpsiDaisy,

Ik zal komend weekend inderdaad maar eens de afstand geleidelijk aan vergroten. Zie dan wel waar het schip strand!:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan