slecht bereik wifi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan wordt het dus een nieuwe router, maar ik heb niet echt heel veel verstand van routers, dus weten jullie een goede router?
Het belangrijkste is:
Ver bereik
Stabiel
Niet te duur

Of is het de bedoeling dat ik hiervoor een nieuw topic start?

Wat is niet te duur? Je kan vaak niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten helaas.

Als je iets meer hebt kan ik je van harte de X6 van Sitecom adviseren. Al vele malen geplaatst en heb hem zelf ook.

ik heb laatst een TP-Link TL-WR1043ND aangeschaft en dat bakje doet ook wat het moet doen. Alleen kan de meegeleverde installatie cd moeilijk doen. Die kost tss de 55 à 65 Euro. Het is wel geen dual-band maar als dit voor normaal surfverkeer is, levert dual-band ook geen meerwaarde. Die Sitecom toestellen zijn ook vaak in gebruik.

De user reviews van de TP link zijn goed, staat ook bij dat hij ver bereik heeft.
De X6 van sitecom is best wel wat duurder dus ik denk dat het een TP Link wordt.
Wat is het verschil tussen single band en dual band?

Laatst bewerkt:
Single band werkt alleen op de 2.4 GHZ frequentie en Dual Band kan ook op de vaak veel rustigere 5 GHZ band.

Is 5 GHz sneller of stabieler? Ik woon in het buitengebied dus heb geen last van andere routers.

Nog 2 vragen:
Is er kans dat er een update komt voor ipv6 en anders, is een andere firmware erop zetten lastig, en geeft dit nog veel voordelen?
Is het mogelijk dat ik een externe HDD op de router aansluit zodat ik deze vanaf elke computer kan lezen en schrijven?

Laatst bewerkt:
5GHz is sneller maar daar staat tegenover dat het bereik dan weer kleiner is. Je moet ook bedenken dat niet alle clients (dwz. pc's, laptop, smartphone, tablets of spelconsoles) op 5GHz kunnen werken. Je kan dan beter opteren voor een echte dual-band router. Sommige routers adverteren ook dual-band functionaliteit maar je kan niet tegelijkertijd vd 2,4GHz of 5GHz gebruik maken. Een echte dual-band kan wel op beide banden tegelijk werken.
Ik durf me niet uitspreken over ipv6 waar het consumenten routers betreft.
Op de TP-link kan je een USB harddisk aansluiten of anders een NAS. Een NAS kan je in principe op iedere router aansluiten.

Ik heb zojuist de TP link besteld, het is dus geen dual band geworden.
Een NAS heb ik niet maar een externe hdd zal dus werken.

De router is binnengekomen, maar nu ik hem wil installeren zegt hij dat de wan kabel niet is aangesloten terwijl deze wel is aangesloten.

Als je hulp nodig hebt bij het aansluiten moet je even een nieuw topic maken.

Het is al gelukt, blijkbaar zit het modem in de oude router ingebouwd dus nu gebruik ik de oude router als modem en de nieuwe router voor wifi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan