Slecht bereik

• Onderwerp starter Onderwerp starter Eeem
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Eeem

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 dec 2008
Hallo!
Ik heb al een tijdje problemen met het bereik van mijn draadloze netwerk, dit wordt namelijk binnen 5 meter al erg slecht.
Ik heb een linksys G broadband router model WRT54G. In eerste instantie heb ik een grotere antenne van sitecom uitgeprobeerd, dat zou het bereik 2x zo groot moeten maken. Alleen paste deze niet op de router, terwijl dit volgens verschillende winkels wel zou moeten passen. Maar goed, die weer terug gebracht en speciale linksys antenne's besteld. Deze paste wel en ik dacht dan ook dat het probleem opgelost zou zijn. Maar nu werd het bereik niet beter, nog geen centimeter. We hebben ook verschillende plekken geprobeerd, bij de deur, boven op de kast, boven op de keukenkast, maar niets hielp. Dus toen ook maar deze antenne's terug gebracht, de meneer van de winkel adviseerde eens te gaan googlen op kanaal veranderen. Vervolgens kwam ik op deze site uit, de router bleek op kanaal 11 te staan, dit maar veranderd naar kanaal 4. Dit heeft het wel iets verbeterd maar meer dan een meter is het niet.
Dus nu mijn vraag aan jullie. Weten jullie een oplossing?
Als ik mijn laptop naast de router plaats heb ik een verbinding van 54 Mbps, maar na 5 meter begint dit heel rap af te nemen terwijl er dan eigenlijk niets tussen staat, geen muur of wat dan ook.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! Bedankt alvast!

alvast welkom Eeem

zeg eens welke ontvanger je hebtµ, (kan het natuurlijk ook aan liggen

Ik heb een Ralink RT 2500 Wireless LAN card ingebouwd in mijn laptop. Ik deel mijn inet met 2 andere personen, maar zij hebben precies hetzelfde probleem. Dus ik denk niet dat het probleem hier ligt, maar waar het probleem dan wel ligt :(
Zou een nieuwere/betere router helpen? Bijvoorbeeld een N-router? Ik heb gehoord dat N-routers een beter bereik hebben dan G-routers, klopt dat?!

Hoi,

Het klopt dat N-routers een groter bereik hebben dan de g-routers. Het probleem dat je echter aanhaald zou zich ook niet met een g-router mogen voordoen. Een bereik van 5 meter zonder enige obstakels is gewoon niet normaal.
Volgens mij scheelt er iets met je Linksys router. Indien nog in garantie, terugbrengen die handel.

maar heb je al eens gêprobeert met een andere router?

ik weet het niet hoor maar zou het kunnen dat ie niet genoeg stroom krijgt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan