Slecht draadloos internet, oorzaak zit hem in laptop zelf

Status
Niet open voor verdere reacties.

jelledeman

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 apr 2012
Hallo,

Ik heb een zwaar apart en vervelend probleem.
Sinds een maand heb ik een nieuwe laptop, samsung rc 730 s 03.

SITUATIE THUIS:

Samsung laptop:
Draadloos: slecht internet, wel uitstekend signaal
Met kabel: prima internet zoals het hoort

Andere laptop:
Draadloos: prima internet

SITUATIE OP ANDERE PLAATSEN (BIJ MIJN OUDERS/VRIENDEN)

Samsung laptop:
Draadloos: Prima internet zoals het hoort.

Het probleem zit hem niet in de modem want die is vorige week vervangen omdat we dachten dat het daaraan lag.

Ik heb al zoveel geprobeerd, maar het internet op mijn samsung blijft het ontzettend slecht doen via het draadloze netwerk. Terwijl mijn laptop het elders wel goed doet en andere laptops het bij mij thuis ook goed doen.

Wie helpt mij???

Groet Jelle

waarschijnlijk een handshake die niet al te goed verloopt, zal je weinig aan kunnen doen. Misschien dat je je draadloze netwerk even opnieuw moet instellen op je laptop?

Dat heb ik al meerdere malen geprobeerd, maar dat levert niets op. Maar het draadloze netwerk blijkt dus ook weer niet slecht te zijn, aangezien het een uitstekend signaal uitzendt, en andere laptops geen problemen ondervinden.

En in plaats van de oorzaak in je laptop te zoeken zou je de modem/router in kunnen stellen.
een ander kanaal of een andere wpa sleutel

Een ander kanaal heb ik al aantal keer geprobeerd, levert ook niet het gewenste resultaat op. De Wpa sleutel staat normaal op wpa2, wanneer ik hem op wpa zet, blokkeert ie het netwerk en zegt ie als ik verbinding maak: de instellingen die op deze computer zijn opgeslagen komen niet overeen met de vereisten van het netwerk. Ik neem aan dat ik nu iets moet veranderen in die computer instellingen. Waar moet ik dit doen?

Is overigens de modem instellen hetzelfde als de router instellen of zit hier verschil in? Ik ben namelijk niet zo n computer genie ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan