Slecht geluid op stereo bij aux.

Status
Niet open voor verdere reacties.

neo16

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 feb 2007
hallo mensen,, ik heb een probleem met het geluid van mijn pc,, ik had eerst altijd mijn geluid van pc op aux van een goede radio maar deze is vervangen door een iets mindere,,:( Het geluid dat nu uit de boxen komt als ik alle instelling normaal heb staan is erg veel gekraak en zeer irritant,, en nu weet ik niet of dit aan de radio ligt omdat deze gewoon te oud is,, het is een pioneer CX=P410T,, of dat het aan de geluidskaart (via ac'97 audio (wave)) of aan de audiocodecs ligt. Heeft iemand hier ook wel eens last van gehad of weet iemand toevallig oplossing,,:) of is er helemaal geen oplossing en wordt het gewoon nieuwe radio kopen (verder is er trouwens niks mis met radio hoor,, geluid van tuner is wel gewoon zuiver op zelfde boxen)
in ieder geval al bedankt,,

hallo mensen,, ik heb een probleem met het geluid van mijn pc,, ik had eerst altijd mijn geluid van pc op aux van een goede radio maar deze is vervangen door een iets mindere,,:( Het geluid dat nu uit de boxen komt als ik alle instelling normaal heb staan is erg veel gekraak en zeer irritant,, en nu weet ik niet of dit aan de radio ligt omdat deze gewoon te oud is,, het is een pioneer CX=P410T,, of dat het aan de geluidskaart (via ac'97 audio (wave)) of aan de audiocodecs ligt. Heeft iemand hier ook wel eens last van gehad of weet iemand toevallig oplossing,,:) of is er helemaal geen oplossing en wordt het gewoon nieuwe radio kopen (verder is er trouwens niks mis met radio hoor,, geluid van tuner is wel gewoon zuiver op zelfde boxen)
in ieder geval al bedankt,,

ik heb er ook een radio aanzitte dit is helemaal een oudje iets van 1990 ofzo. van mijn pa gekregen (kenwood kr-a56r)
toen ik deze eraanhad had ik ook gekraak.
heb toen wat met de equalizer gespeeld maar was toen goed.

Als het geluid goed was, toen je de audio van je PC had aangesloten op de aux-ingangen van de vorige tuner/versterker, lijkt het onwaarschijnlijk dat het slechte geluid nu door de instellingen van je geluidskaart zou komen. Waaraan heb je de PC-audio nu aangesloten? Ook weer op de aux-ingangen van de tuner/versterker?

Ja,, naja ik heb hem er nu ff afgehaald want kon er niet meer tegen..:P maar,, ik had gewoon via zoon aux kabeltje van pc naar stereo,, en wat betreft de equalizer,, heb ik geprobeerd,, en het enige wat help is bij de volumeregeling de eerst 2 heel laag zet,, waardoor ik de volume knop van de radio meer moet opdraaien,, (dan is het geluid op zich redelijk) alleen komt er een hele laag toon doorheen en dat is ook zeer irritant,,

Lage toon.... 50 Hz brom? Waarschijnlijk "groundloop"....
Draai de stekker van de radio eens om in het stopcontact....
Werkt dit niet, zet dan de radio en de PC op hetzelfde stopcontact....
Werkt dat ook niet... "experiment": trek dan de tulpstekkertjes zover uit de radio dat alleen de middenpennetjes contact maken en niet de buitenrandjes [aarde]....

haha zal het is proberen zodra ik thuis ben,, in ieder geval al bedankt,,:thumb:

Wat nou, ha, ha...?
Dit is serieus! Een groundloop bestaat echt...
Vraag maar eens aan die boys die dikke boosters met grote speakers in hun auto's bouwen... die hebben er echt heel vaak last van...
Groundloop kan door meerdere dingen veroorzaakt worden:bijvoorbeeld door het feit dat de "0" van het stopcontact een kortere weg vindt dan de "officiele"... of juist andersom: de aarde van je geluidskabel gaat via de "0" lopen...... of verschil tussen de beide "0" punten...

nej zo bedoel ik het niet,,;) maar dat je het op kunt lossen door stekker te draaien enzo,, naja,, ik heb het geprobeerd,, en het werkt wel iets maar er is nog steeds wel een beetje last van die "groundloop" marja,, in ieder geval erg bedankt:)

Wat nou, ha, ha...?
Dit is serieus! Een groundloop bestaat echt...
Vraag maar eens aan die boys die dikke boosters met grote speakers in hun auto's bouwen... die hebben er echt heel vaak last van...
Groundloop kan door meerdere dingen veroorzaakt worden:bijvoorbeeld door het feit dat de "0" van het stopcontact een kortere weg vindt dan de "officiele"... of juist andersom: de aarde van je geluidskabel gaat via de "0" lopen...... of verschil tussen de beide "0" punten...

jep bestaat echt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan