Slecht ontvangst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Theresia

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2002
Heb een router van conceptronic C54BRS4 bij de pc werkt alles prima maar de 2 laptops in huis hebben geen of beperkt ontvangst er zit 1 verdiepings vloer tussen wat zou het probleem kunnen zijn het is erg vervelend allemaal de router was ook niet de goedkooste. Wie kan mij helpen heb zelf geen verstand van de instellingen.

Theresia

De signaalontvangst van een draadloze router is gevoelig voor storingen van DECT-telefoons, magnetrons, meterkast, gewapend betonnen vloeren, etc.
Daarnaast kan de ontvangst op sommige locaties tegenvallen waardoor er een centralere plek voor de router in het huis gekozen moet worden.

Waar staat de router?
Een vloer zeg je, is die van beton?
Als je die laptops dicht bij de router gebruikt, is de ontvangt dan optimaal?
De comminucatie tussen router en laptop verloopt in feite tussen twee zenders/onvangers: router/netwerkkaart.
Niet alleen de router is van belang, maar ook de draadloze netwerkkaart in de pc of laptop.

Je mag dan 'destijds' veel betaald hebben voor die conceptronics ..... het merk staat niet echt bekend als een 'toppertje' op dit gebied.

Bedankt voor je berichtje. De router staat benden en erzit een betonvloer tussen. Heb onlangs een andere provider gekregen en die hebben alles geinstalleerd, maar de ontvangst is er niet beter op geworden en was trouwens nooit echt geweldig. Wat raad u mij aan voor router.
Theresia

Bedankt voor je berichtje. De router staat benden en erzit een betonvloer tussen. Heb onlangs een andere provider gekregen en die hebben alles geinstalleerd, maar de ontvangst is er niet beter op geworden en was trouwens nooit echt geweldig. Wat raad u mij aan voor router.
Theresia

Hoi,

Waar staat die router?
En als je één van de laptops in de buurt van de router gebruikt, hoe is de ontvangst dan?
Wie is je internetprovider?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan