slecht opstarten en bios

Status
Niet open voor verdere reacties.

brenner

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2016
Ik heb een samengestelde pc die altijd problemen geeft met opstarten. Als je 'm aanzet geeft ie foutmeldingen, daarna gaat ie uit of herstart ie. Vanaf dan geen vuiltje aan de lucht. Ik dacht eerst dat 't besturingsysteem het probleem was maar hij doet dit bij windows 7 en windows 10. Kan er iets op 't BIOS vlak niet goed staan wat dit veroorzaakt misschien?

Kan zijn dat het een BIOS-probleem is als het een al wat ouder moederbord betreft met een SSD als OS-drive...
Geef eens wat hardware-info ( moederbord merk en model/type, videokaart, geheugen, HDD, voeding ( merk, type en vermogen in Watt ) en de Windows-versie ( 32 of 64 bit Vista, Win7 / 8 / 8.1 / 10 ).

T is idd een ssd schijf die dr in zit.
Ik had er windows 7 op staan, nu 10 (64 bit)

Screenshot_1.jpg

Kan je vertellen wat de foutmeldingen zijn? Eventueel een foto van maken.

De foutmelding kan ons enorm helpen om de oorzaak van het probleem te achterhalen ;)

Heb je al contact gehad met de bouwer van de computer? Uit je vraag blijkt namelijk niet of de foutmeldingen zich vanaf dag 1 hebben voorgedaan of dat deze later pas zijn ontstaan.

Ik zou ook eens kijken of er nieuwere firmware voor de SSD is, dat wil soms ook problemen verhelpen.

Ik heb net die sdd firmwareupdate gedaan en ..afkloppen, het lijkt erop dat dit het euvel heeft verholpen.
Zal 't de komende dagen goed wat keer herhalen, mocht het toch nog voorkomen meld ik mij wel weer.
Heeeel erg bedankt iig voor 't goede advies :)

Toppie, hopen dat dat inderdaad de oorzaak was.
Ik wens je er in elk geval weer veel plezier mee en succes :thumb:

hmm, het ging gisteravond goed een aantal keren na elkaar op starten en weer uitzetten.
Maar na wat langer proberen komen toch ook de opstartproblemen nog steeds voor (zeker als ie wat langer ongebruikt staat) Ik wel 't idee dat de firmware update iets geholpen heeft. Maar toch nog niet opgelost dus.

*Ik heb 'm zelf in elkaar gezet, probleem is vanaf dag 1.
*Het waren veel verschillende foutmelding, 3 voorbeelden> 1. page fault in nonpage area 2. irql not less than equel 3. critical process died

Ik had zelf die memtest ook al gevonden (volgens mij de originele en niet de + versie) Gedraaid maar deze kon geen errors vinden.

Dit is zo'n mini-kastje met een externe adapter, lastig om iets aan de voeding te veranderen.

Ehh, 100%.. toen gaf ie een melding dat er geen errors gevonden waren. Ik weet niet hoeveel passes dat zijn als ie die melding geeft?

memtest86+ loopt oneindig door, dat is tevens de beste geheugentester.

Die + wil bij mij niet booten, heb met die ander nu 3 passes gemaakt. Geen errors gevonden..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan