slecht opstarten pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

roni

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2001
Berichten
207
ik heb al een paar dagen dat me pc slecht opstart en als ie opstart staat er na een tijdje

CPU has been changed or overclock fail
re-enter cpu settings in the CMOS setup and remember to save

wat houd het in en kan ik daar wat aan doen

grt ron
 
Hoi,

Zoals de melding al zegt eigenlijk, je zou in de bios dus de gegevens van de processor op standaard moeten zetten... Op dit moment probeert hij te overclocken en dat werkt dus niet.

Groetjes, Dj Viper
 
je kan een batteryflip proberen, haal de troom kabel van je computer af, doe het cmos batterijtje op ze kop in zijn houder, hou met de stroom ervanaf en batterijtje omgekeerd de start knop van je pc 5 seconden lang in, draai het batterijtje weer om en doe de stroom weer op je pc. je moederbord is nu gereset en gaat weer alle apparaten zoeken. op een punt staat er strike f1 to contineu, doe dat dan ook. als dit niet werkt is er waarschijnelijk een jumpertje op je moederbord dieverkeerd staat, of erger er zou een eventueel defect kunnen zijn.
 
jeee nou ik zal dat proberen eerst een zoeken waar dat batterijtje dan wel zit
 
bork zei:
je kan een batteryflip proberen, haal de troom kabel van je computer af, doe het cmos batterijtje op ze kop in zijn houder, hou met de stroom ervanaf en batterijtje omgekeerd de start knop van je pc 5 seconden lang in, draai het batterijtje weer om en doe de stroom weer op je pc. je moederbord is nu gereset en gaat weer alle apparaten zoeken. op een punt staat er strike f1 to contineu, doe dat dan ook. als dit niet werkt is er waarschijnelijk een jumpertje op je moederbord dieverkeerd staat, of erger er zou een eventueel defect kunnen zijn.

Nu kan ik nog iets bijleren. Gewoon + en - omdraaien zonder bios te beschadigen? leg uit aub.
 
Ik snap dat gedoe met dat batterijtje eigenlijk helemaal niet, er zit altijd een reset jumper op het mobo.
Zeg het ook wel eens omdat de TS dat jumpertje niet kan vinden, maar ja, vaak de batterij ook niet.:p

Het omdraaien van de batterij zorgt ervoor dat de elco's snel leeglopen, is de bios gelijk gereset, kan verder geen kwaad voor de bios, alleen voor de elco's, die krijgen wel een polariteitstik.:D
 
Inderdaad, gezond is het zeker niet, maar naast een ronde batterij, kan je moeilijk naast kijken :) en het jumpertje zit dan vlakbij de batterij.Maar ja ....., mijn motto, "read your manual"
 
nou het werkte ff dat met het batterijtje,maar nu niet meer,ik moet het maar ff met me dochters compie doen ,en de mijne laten na kijken.

evengoed bedankt voor de reactie,s

grt ron
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan