Hallo mhoekstein,
Deze printer heeft inkt patronen (tanks) die in een cartridge gezet worden. Je zult dus waarschijnlijk een nieuw patroon geplaatst hebben. Die cartridges kunnen volgens Canon twee keer gebruikt worden. Dan neemt het resultaat snel af. Dat lijkt te kunnen kloppen. Best kostbaar want de patronen worden lang niet altijd leeg gemaakt door de watten die er in zitten en zijn niet of maar heel moeilijk te hervullen.
Kun je verstopte cartridges reinigen, ja dat kan. Vegen met een doek is niet aan te raden vanwege de micro kleine spuitopeningen. Voorzichtig deppen moet echter kunnen en is soms ook nodig om aangekoekt vuil weg te halen. Water kan in ieder geval de elektrische aansluitingen vernielen maar als je alleen de onderkant behandelt en je laat het drogen dan moet dat kunnen. Ik gebruik hiervoor een ammoniak oplossing omdat mij dat een keer was aangeraden (ammoniak is nogal verstikkend), het ontvet heel goed en verdampt snel weer. Waarschijnlijk is het daarom. Het beste resultaat bereik ik door de inkt voorzichtig naar beneden te blijven schudden tot dat er een druppel af valt. Hier zit je met de aansluiting van de patroon in de houder maar misschien lukt dat en probeer het anders zonder patroon. Je krijgt gaandeweg een beter resultaat en print niet teveel in één keer, de spuitmond kan verbranden als er geen inkt doorheen gaat en dan wordt het natuurlijk nooit meer wat.
Ik kan je nieuwe cartridges en originele inkt aanraden te gebruiken vanwege het goede resultaat dat deze printers geven. Mooie zwarte inkt en haarscherpe letters, Ik heb de 6200 gehad en vond de afdrukken vaak te goed.