Slecht signaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jorisk25

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2010
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn draadloos internet, mijn router staat op zolder omdat daar onze normale computer staat, deze is verbonden met de kabel en kan niet verbinden met wifi. ik heb niet overal in het huis goede ontvangst, ik zat eraan te denken om mijn router beneden te plaatsen, maar dan weet ik niet of dat ook daadwerkelijk verschil maakt. zou het misschien slim zijn om een nieuwe router te kopen die een wat beter signaal geeft? ik heb nu de Speedtouch 780. Heeft er iemand tips voor me? alvast bedankt!

Groet, Joris

Laatst bewerkt:
Ik zou het even proberen denk dat het degelijk verschil maakt.
Verder als je dan toch ooit een nieuwe koopt zou ik een linksys kopen
die bevalt mij erg goed :D hem ook een lynksys gehad..

Gr, Applefaq

Hoi,

Misschien kan het idd helpen, om hem wat te verplaatsen. Misschien in de woonkamer, of meterkast, beetje centraal in huis. Dat helpt vaak een beetje, heb ik zelf gemerkt. Ik gebruikte eerst ook zo'n Speedtouch,maar heb er een Netgear router aangehangen. Dat signaal is veel sterker.

Het kan ook zijn dat je geen verbinding hebt, door WiFi-beveiliging(verkeerd wachtwoord), of door ingeschakelde Access-Control.

Als dit allemaal niet werkt, kun je misschien een dataplug nemen. Die werken via het stopcontact, en daar heb je ruim 200m bereik mee.Je stopt bij de speedtouch een dataplug in het stopcontact, en bij de pc/laptop. Nadeel is wel dat je altijd bij een stopcontact moet zijn.

Greetz,:thumb:

Bedankt voor jullie tips, ik denk dat ik gewoon een nieuwe router ga kopen en die op mijn zolder laat staan, als ik hem ga verplaatsen moet ik namelijk eerst nog een wifi ontvanger voor mijn gewone pc op zolder kopen, die hou ik liever verbonden met de kabel. waar kan ik zo'n netgear kopen en wat is de prijs ervan? ik kan maximaal maar 45 euro uitgeven, als het echt moet misschien iets meer.

Ik heb ook altijd het idee dat het singaal van een router altijd omhoog werkt
en dus minder naar beneden, daarom zou ik hem op de begane grond zetten
meterkast ofzo. ;)

Ik heb ook altijd het idee dat het singaal van een router altijd omhoog werkt
en dus minder naar beneden, daarom zou ik hem op de begane grond zetten
meterkast ofzo. ;)
Oke laat ik dat dan toch maar doen. Maar wat als ik dan geen bereik heb met de pc op zolder?

Ik zou hem toch naar beneden verhuizen draadloos apparaatje voor in je pc
kost tegenwoordig niks meer, ik heb een ubs draadloos ontvanger voor 20 euro :)

Ik zou hem toch naar beneden verhuizen draadloos apparaatje voor in je pc
kost tegenwoordig niks meer, ik heb een ubs draadloos ontvanger voor 20 euro :)
Oke, kan ik trouwens ook niet een nieuwe router kopen en die beneden zetten in de meterkast en dan met twee routers werken?

Zal denk ik niet gebeuren ;)
zo wel zijn er tips om beter bereik te hebben
met alluminuem volie enzo leg ik wel eens uit ;)

Zal denk ik niet gebeuren ;)
zo wel zijn er tips om beter bereik te hebben
met alluminuem folie enzo leg ik wel eens uit ;)
alluminium folie heb ik gisteravond nog uitgeprobeerd, ik had ergens gelezen dat als je die onder het aparaat legt je dan betere ontvangst hebt, maar ik merkte er niks van.

Ik heb altijd zo iets als je een draadloos netwerk neemt zet het zoveel mogelijk in het midden neer. (dus als je 3 verdiepingen hebt op de middelste verdieping) en dan ook weer in het midden van het huis. Op deze manier heb je meer kans op bereik op alle plekken in het huis. Probeer dat eerst eens voordat je straks +/- 50 euro uitgeeft en het nog niet goed werkt.

Ik heb altijd zo iets als je een draadloos netwerk neemt zet het zoveel mogelijk in het midden neer. (dus als je 3 verdiepingen hebt op de middelste verdieping) en dan ook weer in het midden van het huis. Op deze manier heb je meer kans op bereik op alle plekken in het huis. Probeer dat eerst eens voordat je straks +/- 50 euro uitgeeft en het nog niet goed werkt.
Bedankt voor de tip, ik kan hem in het midden van het huis alleen niet echt kwijt, ik denk dat ik toch maar de meterkast pak.

Hoe meer er voor de router staat hoe zwakker het signaal. Vooral in de buurt van beton en metaal. Het signaal kan dus al een streepje minder worden als er een deur voor zit (zoals bij een meterkast). Momenteel hangt mijn router in de gang (ik hem maar 1 verdieping) aan het plafon.

Ik heb juist gehoord dat je met aluminiumfolie bij je bed de straling tegenhoudt...
Je kunt voor 7,95 een Netgear WG111v3 USB adapter kopen. en een Netgear router bij bijv. regionale pc-zaak, dynabyte, dixons of gewoon via internet, marktplaats. De router-prijs ligt eraan, wat voor type, en wat voor extra's...

hallo,
ik heb zojuist even op het internet rondgekeken naar een nieuwe router. ik denk dat ik dan een van deze 2 ga kopen:
https://dynabyte.nl/artikel/7114172c90/Linksys_WRT120N_Wireless-N_Router
https://dynabyte.nl/artikel/7114759c90/Sitecom_Wireless_Router_300N_WL-614
weten jullie misschien welke ik het beste kan nemen? en moet ik deze dan op zolder plaatsen of toch in de meterkast? ik kan hem ook in de huiskamer kwijt, dat is dan denk ik nog het beste, maar ik vraag me toch echt af het signaal op zolder dan nog wel goed is. bedankt voor jullie tips in ieder geval!

edit: ik weet nu eigenlijk niet of een andere router wel kan. de router die ik nu heb moet ik namelijk 3 kabeltjes in steken, eentje moet in het dsl gat, de ander is gewoon de ethernet kabel van de pc en de ander is de power kabel. ik heb nu wat plaatjes bekeken van andere router's en ik zie dat ik daar zo'n dsl kabeltje niet in kan steken. ik snap er helemaal niks van?

Laatst bewerkt:
Met straling valt dat denk ik wel wat mee
Gelukkig heb ik kabel ^^:thumb:

Van een draadloos apparaat komt sraling, wat slecht is vor " je hersenen, lever,en zelfs kan de vruchtbaar heid minder worden, " Valt allemaal wel mee ook al is het wel bewezen dat het slecht is bij een mobieltje als je belt komt er ook straling vanaf dit is ook bij een draadloos adapter zo :)

Van een draadloos apparaat komt sraling, wat slecht is vor " je hersenen, lever,en zelfs kan de vruchtbaar heid minder worden, " Valt allemaal wel mee ook al is het wel bewezen dat het slecht is bij een mobieltje als je belt komt er ook straling vanaf dit is ook bij een draadloos adapter zo :)
oh oke, nog nooit gehoord. handig om te weten :D.

Vandaag heb ik een nieuwe router (sitecom 300n WL-341) gekocht bij dynabyte. De verkoper zei dat dit de oplossing zou moeten zijn en dat ik hem gewoon op zolder kon laten staan (niet dus). Het signaal van de router is helemaal niet sterker. Ik ga overmorgen terug naar de winkel, als ik nu iets ga inruilen wat adviseren jullie mij dan om te kopen? voor een range extender heb ik net niet genoeg geld :(.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan