Slecht tot geen signaal (KPN Experiabox)

Status
Niet open voor verdere reacties.

badboyd22

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2007
Beste mensen van het Helpmij Forum,

Ik heb een probleem met mijn draadloze internet verbinding. Sinds gisterochtend merk ik dat het internet op mijn computer(s) niet stabiel meer is. Ongeveer elke 5 minuten komt er een vlaag van disconnecties die een paar minuten kan duren. Als er wel internet is, dan is het langzaam.
Internetten is zo goed als onmogelijk geworden op mijn eigen netwerk.
Ik kan zelf de oorzaak van het probleem niet vinden, en mijn pogingen tot het herstellen hebben tot geen enkele verandering geleid.

Hier is mijn situatie:
-Ik zit op zolder met totaal 3 computers. (één is in vast gebruik, de andere twee niet)
Geen enkele computer heeft stabiel internet.

-Mijn ouders zitten op de eerste verdieping, aangesloten met een kabel op de modem (Experia box). Zij hebben wel internet. Tot zover ik weet is het niet langzamer bij hen.
Hun computer is ook aangesloten op een siemens Gigaset USB adapter net als mijn computers. Zonder deze adapter hebben ze nogsteeds internet. Ik heb geen internet als ik hun adapter gebruik i.p.v mijn adapter. (Ze zijn tot zover ik weet identiek)

-Op de eerste verdieping staat een wii die ook draadloos aangesloten is op mijn netwerk. Tot zover ik kan zien vertoont de wii geen problemen met internetten.

Dit is volgens mij het probleem:
De computer heeft moeite met het signaal vinden van de modem. Bij het scherm "Draadloze netwerkverbindingen" ontbreekt ons eigen internet vaak.
Ook in het stuurprogramma van de adapter (Gigaset WLAN Adapter Monitor) ontbreekt ons eigen internet vaak.
Mijn conclusie is dat op één of andere manier het signaal mijn computer niet meer berijkt.

Hoe kan ik dit herstellen zodat ik weer als voorheen snel en stabiel internet heb?

Met vriendelijke groet,
Boyd

Je conclusie zou wel eens de juiste kunnen zijn.Waar staat de Experiabox resp op hoeveel afstand van de zolder ? Je zou kunnen overwegenom die te verplaatsen naar de eerste verdiepeing danwel om een range extender te kopen en op de eerste verdieping neer te zeten.

Je conclusie zou wel eens de juiste kunnen zijn.Waar staat de Experiabox resp op hoeveel afstand van de zolder ? Je zou kunnen overwegenom die te verplaatsen naar de eerste verdiepeing danwel om een range extender te kopen en op de eerste verdieping neer te zeten.
Ten eerste: Heel erg bedankt voor het reageren. :)
De experia box staat op de tweede verdieping.
Dat is (gokje) 4 meter van de wii vandaan en 5 meter van mijn computers.

Ik heb intussen met de KPN helpdesk gebeld, en die zeiden dat het probleem wel eens bij het "uitzend-kanaal" zou kunnen liggen. Deze was ingesteld op 4, en dit zou een slechte keus zijn.

Ik vond dit wat vreemd, want het internet heeft goed gewerkt en volgens het programma Gigaset WLAN Adapter Monitor was er geen ander signaal op kanaal 4.
Afijn, Ik heb via de computer van mijn ouders toen de modem zo ingesteld dat hij via kanaal 9 uitzend. Ik heb 9 gekozen na het proberen van hogere kanalen.
Sinds dien heb ik weer signaal, en valt het niet meer weg.

Mijn probleem is echter nog niet geheel verholpen.
Volgens het programma Gigaset WLAN Adapter Monitor is de signaal sterkte 100%.
Toch is de kwaliteit van de verbinding op z'n best 55%, en is de transmissiesnelheid ligt op 36 Mbps (gemiddeld) van de 54 Mbps. Voorheen was dit gemiddeld 48 Mbps.

Tijdens het rondneuzen in de settings van de experia box vond ik iets over Super-G. Dit zou de snelheid op een max van 104 Mbps moeten krijgen.
Ik heb het geprobeerd, en even werd de 72 Mbps gehaald, daarna bleef een vaste 18 Mbps.

Er is dus nog iets mis met het signaal.
Hoe kan ik dit oplossen?

PS: De Wii werkt nog vlekkenloos met internet. Voor zover een Wii dat kan.

Draadloos internet kan op vele manieren beinvloed worden.Moeilijkheid is altijd te achterhalen waar het in zou kunnen zitten.Je zou nog wat kunnen proberen te testen met bijv de antenne.Van het Super G zou ik me niet te veel voorstellen,want het zou ook wel eens gevoeliger kunnen zijn voor storingen van oa overige netwerken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan