Slecht Wifibereik

• Onderwerp starter Onderwerp starter 0622
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

0622

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2010
Hallo,

Mijn laptop zit net op de grens van wel of geen verbinding hebben met de router. Het internet valt dan ook vaak uit.
Kabel plaatsen, router verplaatsen zijn niet mogelijk. Zelf zat ik te denken aan een wifi-repeater of een WiFi Wireless Network Dongle.
Mijn vraag is: welke van de twee is de beste keuze? Ik wil namelijk mijn snelheid zo veel mogelijk behouden en een goed bereik hebben.

Groet.

PS. Tussen deze twee twijfel ik:
Wireless WiFi Repeater
WiFi Wireless Network Dongle

en waarom geen netwerk via het stopcontact.?

Het is maar voor een paar maanden nodig. Via het stopcontact is duurder, en het dus niet waard.

Hallo 0622,

Zie dat je via Dealextreme wilt bestellen, hou er rekening mee dat pakketjes er 6 tot 8 weken over kunnen doen voordat ze hier zijn.

Daarnaast zou ik je willen wijzen op het feit dat die Wifi dongel 'illegaal' is in nederland, het maximale zendvermogen van wifi apparatuur mag maximaal 100mW zijn, de dongel zend 1000mW uit. Dat is dus 10x zoveel! Daarbij hoeft meer vermogen niet altijd te betekenen beter bereik. Je laptop moet namelijk de signalen kunnen terug sturen en die heeft geen 1000mW zendvermogen.

Ik zou dus voor de repeater kiezen, je moet deze dan wel ergens hangen waar wel goed signaal heeft, anders heb je er nog weinig aan.

Wordt de snelheid bij een repeater niet gehalveerd? En is die 1000mW ook slecht voor mijn gezondheid?
Van een vriend hoorde ik dat het binnen twee weken geleverd zou zijn. Misschien toch een andere winkel zoeken...

Met een sterkere zender wordt de ontvangst niet beter... je kunt beter een betere antenne gaan zoeken of zelf maken.

voor die paar weken zou ik deze kopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan