Slechte 8600?

Status
Niet open voor verdere reacties.

leonardboth

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2007
Berichten
133
Beste helpmijers,

m'n broertje wil een nieuwe pc kopen, en ik heb een mooie hp gezien, maar wel met 8600 videokaart. Nu hoor ik sommige mensen hier zeggen dat dit een slechte kaart is en dat deze vermeden moet worden. Is dat waar of niet? Hij moet toch wel Crysis aan kunnen.

Bij voorbaat dank
 
Als ik onderstaande voor "waar" aan mag nemen:

De minimale systeemeisen zijn als volgt:
- Athlon 64 3000+ / Intel 2,8 GHz
- 1 GB Ram (reken op meer onder Windows Vista)
- Nvidia 6600 / X800GTO (SM 2.0)
- 6 GB ruimte
- DVD-speler

Uiteraard willen de echte fans het spel op volle toeren draaien, daarvoor moet je het volgende onder de motorkap hebben:
- Dual-core CPU (Athlon X2 / Pentium D)
- Nvidia 7800GTX / ATI X1800XT (SM 3.0) en Direct X10
- 1.5 GB Ram (2 GB Ram aanbevolen)
- 6 GB ruimte
- DVD-speler
 
voor die serie was het geen slechte kaart.

alleen hij is alweer achterhaald en er zijn mensen op dit forum die crysis er niet prettig mee speelden.

hij voldoet wel ruim aan de eisen vand egame en dat is het rare
 
Beste helpmijers,

m'n broertje wil een nieuwe pc kopen, en ik heb een mooie hp gezien, maar wel met 8600 videokaart. Nu hoor ik sommige mensen hier zeggen dat dit een slechte kaart is en dat deze vermeden moet worden. Is dat waar of niet? Hij moet toch wel Crysis aan kunnen.

Bij voorbaat dank
Vermeden vermeden...
De kaart zelf is niet slecht. Hij presteert alleen niet zo goed.
Als je flink wilt gamen is het gewoon geen geschikte kaart. Het is meer een kaart voor iemand die heel af en toe gamed.
 
Ja dat zou ook een optie kunnen zijn, maar als ik een merk pc kan vinden die aan mijn eisen voldoet zodat ik hem niet zelf hoef samen te stellen heeft die mijn voorkeur. Als ik er geen een kan vinden is zelfbouw zeker een optie.
 
Crysis draait hier ( buurman met zelfde kaart) prima met een Asus 8600 GT....!!

Ik lees ook vaak een hoop over de 8600 maar ik vind het echt een prima kaart.
Heb hem zelf ook en gebruik hem vooral voor beeldbewerking ( speel amper games) waar ik ook nooit problemen mee ondervind.

Uiteraard is de 8800 beter, maar dat mag logisch zijn.
 
Laatst bewerkt:
Stel je pc samen bij alternate, mycom of zoiets dergelijk (mycom is wel duur). Daar zetten ze hem voor je in elkaar en kan je waarschijnlijk nogal wat uit besparen. Hp is trouwens bagger met service.
 
Crysis draait hier ( buurman met zelfde kaart) prima met een Asus 8600 GT....!!

Ik lees ook vaak een hoop over de 8600 maar ik vind het echt een prima kaart.
Heb hem zelf ook en gebruik hem vooral voor beeldbewerking ( speel amper games) waar ik ook nooit problemen mee ondervind.

Uiteraard is de 8800 beter, maar dat mag logisch zijn.
Maar kan je volgend jaar ook nog een spel spelen?
En wat als je een wat groter scherm hebt, lukt het dan ook nog?
 
Daar kun je godsonmogelijk een computer (videokaart) op kopen, dan blijf je aan de gang.

Inderdaad, sorry dat ik het zeg maar dat gaat nergens over. Die ontwikkelingen gaan zo hard.
Een kaart van nu, welke je ook koopt kan over een jaar waardeloos zijn. Ik kijk naar het hier en nu. En de Asus 8600 GT draait hier Crysis gewoon.
 
Inderdaad, sorry dat ik het zeg maar dat gaat nergens over. Die ontwikkelingen gaan zo hard.
Een kaart van nu, welke je ook koopt kan over een jaar waardeloos zijn. Ik kijk naar het hier en nu. En de Asus 8600 GT draait hier Crysis gewoon.

Ik heb nog nooit minder dan een jaar met een videokaart gedaan.
Ik zeg niet dat je 5 jaar met een videokaart moet kunnen doen, maar ik vind wel dat je minimaal 2 jaar nieuwe spellen met een videokaart moet kunnen spelen.
En als je nu al voor een videokaart kiest waarmee je NU al niet alles op redelijke resolutie kan spelen, dan ben je een dief van je portemonnee: Je blijft dan upgraden.

in 5 jaar:
5 x een kaart van 80 euro = 400 euro
Of 2x een kaart van 150 euro = 300 euro

Dat is de keuze in mijn ogen...
 
Dat is zo. Maar ik ken m'n broertje en hij hoeft niet alles op de hoogste res te spelen, dus dan kan hij nog wel een jaartje met die 8600 vooruit denk ik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan