Slechte Computer Prestaties

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ik je systeem spec's zo eens bekijk, dan kan ik niets anders tot de conclusie komen, dat het wel heel erg magertjes is om de genoemde spellen goed, en zoals ze bedoeld zijn te spelen ..

Ik kan eigenlijk maar 1 ding bedenken voor je, ga voor een goed geprijst upgrade setje shoppen ...

Suc6! :thumb:

Het is inderdaad een hardware probleem.

Games van nu eisen veel meer van een pc dan games van 4 jaar oud (en ouder). Dit alles omdat zowel de ontwikkeling van hardware en games niet stil staat.

Om de zoveel jaar ga je tegen dit probleem aanlopen en dan rest er inderdaad niets anders dan het upgraden/vervangen van je pc. Dit uiteraard alleen als je de nieuwere games wilt blijven spelen.

De eisen die een game aan je pc stelt kan je simpel opzoeken achter op de verpakking, via internet of je test je pc tegen de eisen van een game hier: www.canirunit.com. Die site laat ook meteen zien welk hardware onderdeel (delen) niet voldoen aan de eisen van een spel.

Upgrade set bestaat voornamelijk uit mobo, processor, en ram. (vaak is dan nog een neiuwe videokaart vereist en tevens een nieuwe voeding, dan is het feitelijk de hele pc).
Persoonljik geen fan van tweedehands.
Heb je een budget in gedachten?

Laatst bewerkt:
Welk spel is dat? WOW? Want die eist een stuk minder dan bad company 2.

En dat is precies wat ik bedoel, alle spellen stellen hun eigen eisen. Het ene spel kan prima, het andere helemaal niet.

Hoe zit het trouwens met je drivers? Update je die wel eens? En dan voor het gamen voornamelijk de videokaart driver.

Ik zie trouwens ook dat je nog bij sp2 bent voor xp. Wellicht een optie sp3 te installeren.

Laatst bewerkt:
Hhmm, die videokaart, is dat een onboard? Edit: het is een losse, maar feit blijft dat het een budget kaart is die niet zozeer geschikt is voor games.

Is namelijk niet 1 van de beste om mee te gamen en zou heel goed het probleem kunnen zijn, ook al zegt de test dat je het met gemak aan moet kunnen (test is ook een indicatie, geen garantie)

En voor een 300 euro heb je een leuke upgrade, maar dan moet je dus ook nog een andere videokaart en wellicht voeding (welk merk en wattage heb je? Moet je de kast voor open maken)

Laatst bewerkt:
Je voeding komt niet voor in de lijst met a merken. http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=25450

Ik vermoed dan ook sterk dat je daar ook een nieuwe voor moet aanschaffen. Dan kom je dus op een nieuw mobo, (extra) ram, nieuwe processor, nieuwe videokaart en de voeding. Eigenlijk dus een geheel nieuwe pc op rand apparatuur na. Dat ga je voor 350 en een beetje kwaliteit van spelen, niet redden.

En nu een geschikte kaart aanraden, hhmm. Als je alleen een kaart en voeding zou aanschaffen, zou ik gaan voor een geforce 9 serie of (liefts) hoger of een ati kaart in de 4 of 5 serie. En voor beide geldt, wil je lekker gamen, geen budgetkaart nemen.

Dan kan je eventueel later nog denken aan een nieuwe processor en mobo.

Laatst bewerkt:
Nee, een onboard kaart, video of geluidskaart, kan je niet overzetten. Deze zit vast op je moederboard.

Maar vrijwel alle moederborden hebben een onboard geluidskaart, dus daar zou ik me geen zorgen over maken.

En misschien is het een optie om niet een kant en klare pc te kopen, maar er 1 (te laten) samenstellen. Is meestal goedkoper, je kan bijvoorbeeld je huidige dvd speler, beeldscherm, muis, huidige kast, enz behouden.

Een kant en klare heeft vrijwel altijd een nadeel, danwel de videokaart, de voeding, de processor, enz, die de boel weer in de war stuurt.

En er zijn hier genoeg mensen die met een duidelijk budget en wat wel en niet nodig is, een zeer goede pc kunnen samenstellen. De winkel kan deze in elkaar zetten tegen een tientje of 4 of je bouwt em zelf in elkaar. Je hebt dan precies wat jij wilt en voor jou doeleinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan