slechte driver windows 7 voor HP laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

delpa

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2007
Berichten
78
Hallo,

Ik heb een laptop de HP Pavillion dv8 1080 ED met i7-processor.
Het apparaat werkt prettig maar de driver van de hoge en lage tonen werkt onder windows 7 (ultimate) niet naar behoren.
Boven het toetsenbord heeft de laptop twee (vinger) gevoelige werkbalken zitten, eentje is om het volume te regelen en ernaast zit de regeling voor hoge en lage tonen (Treble/bas)
Zo nu en dan komt de hoge/lage tonen werkbalk in het scherm zonder dat je deze gebruikt door er met je vinger iets aan te verstellen.
Bij HP de driver een keer opnieuw gedownload en na deistallatie van de oude driver en opnieuw opstarten de nieuwe driver geinstalleerd. Helaas zonder gewenst resultaat.
Na wat google werk blijkt dat dit een driver is die niet naar behoren funtioneert. Wie kan me helpen om dit probleem op te lossen. Gezien de prijs van de laptop destijds is dit een zeer vervelend euvel.
Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijke groet, Peter.
 
De geluids"kaart" staat wel in apparaatbeheer als goed?
Niets over te vinden in systeem bij logboeken via eventvwr en uitvoeren ze zien?

Indien het echt de driver is, zoals je aangeeft, valt er voor ons weinig te doen.
Kontakt met HP opnemen?
 
Ik vermoed dat de Windows versie die er nu op staat niet de versie is die origineel is meegeleverd (zelden dat W7 Ultimate wordt meegeleverd met pc's/laptops).
Als dat klopt dan vermoed ik dat de HP helpdesk gaat vragen/eisen dat de originele versie er weer op terug komt... Dat zal zeker het geval zijn als je dit probleem niet had met de origineel meegeleverde versie (incl. de bijgeleverde drivers en de bijgeleverde HP hulpprogramma's).

Tijs.
 
De orginele versie was windows Vista.
Ik heb een tijdje geleden een driver gehad die door een duitse softwareprogrammameur was aangepast.
Dit heeft een tijdje goed gewerkt. Alleen kan ik de driver niet meer terug vinden in mijn archief.
Bedankt voor jullie moeite, ik weet dat het een complexe vraag was.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan