Slechte FM ontvangst na nieuwe router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robertusje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Sinds ik een nieuwe router heb geïnstalleerd is de ontvangst van mijn FM radio in de keuken nogal gestoord. Radio 1 gaat wel maar Radio 2 is niet te beluisteren. Als je in de buurt van de antenne komt is het weer iets beter en dan ineens weer slechter.
Kan dat aan de router liggen en heeft iemand een tip hoe ik dat kan veranderen want luisteren naar die radio is eigenlijk bijna geen optie meer. Ik kan geen antenne of kabel er naar toe leggen.

zet de radio eens op een andere plaats doet deze het dan wel goed?
router heeft er niks mee te maken.

Indien je router uitzet en de FM zenders zijn duidelijker is het wel een redelijk slechte wifi zender in die router en produceert die veel harmonische vervormingen in die 2,4GHz band en heb je last van interferentiestoringen.
Test het eens door hem uit te zetten.

Ik heb de router uitgezet maar dat maakte geen verschil.
Ik heb ook al eens gekeken voor een Wlan radio maar daar zie ik vooral ook negatieve reviews dus daar word ik ook nog niet wijzer van.
Misschien zijn er hier die daar ervaring mee hebben?

Ligt het dus niet aan de router.
Zal wel een telescoopantenne opzitten, die in lengte wat veranderen proberen, bij een spanningsleiding in de buurt plaatsen wil ook iets verbetering geven.

Ja het is idd. een telescoop antenne, zal wel eens kijken of het helpt dat ik er een draadje aan doe ook al vind ik dat geen gezicht maar ja een storende radio.....................

Draadje doet wonderen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan