Slechte kwaliteit afbeeldingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Magmanius

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2001
Berichten
12
Sinds ik mobiel internet voor de laptop heb van Vodafone worden alle afbeeldingen in de browser afgebeeld in slechte kwaliteit. Hoe kan ik dit veranderen zodat alles weer in goede kwaliteit afgebeeld wordt? Verder heb ik moeite met het openen van www.hyves.nl veel afbeeldingen laat hij een rood kruisje zien of hij laadt de hele pagina niet. Bij het inbox gedeelte kan ik niet op mijn nieuwe berichten klikken.
 
Sinds ik mobiel internet voor de laptop heb van Vodafone worden alle afbeeldingen in de browser afgebeeld in slechte kwaliteit. Hoe kan ik dit veranderen zodat alles weer in goede kwaliteit afgebeeld wordt? Verder heb ik moeite met het openen van www.hyves.nl veel afbeeldingen laat hij een rood kruisje zien of hij laadt de hele pagina niet. Bij het inbox gedeelte kan ik niet op mijn nieuwe berichten klikken.

Wat je ervaart is normaal bij gebruik van het USB modem en de meegeleverde software. De data die je ontvangt wordt namelijk gecomprimeerd, waardoor je minder data verbruikt. Dat scheelt vooral wanneer je een relatief kleine databundel hebt. De werking van de optimizer merk je het best bij afbeeldingen. CTRL-F5 zorgt ervoor dat de browser de originele content ophaalt en het niet comprimeert.

Je kunt de compressie echter uitschakelen als je de meest recente volledige versie van de Mobile Connect software installeert.
Dat kan op de volgende manier:

- Download versie 9.3.3 van de Mobile Connect software van onze website: http://www.vodafone.nl/zakelijk/mobiel_werken_met_notebook/support/algemeen. Houd er rekening mee dat het pakket zo’n 80 MB groot is, dus als je een databundel, hebt is het misschien verstandig om het via een vaste internetaansluiting te downloaden.
- Verwijder de geïnstalleerde Vodafone software
- Start de installatie van de gedownloade software versie 9.3.3
- Kies voor “Aangepaste installatie”
- Laat alle instellingen ongewijzigd totdat een scherm verschijnt waarin programmaonderdelen geselecteerd kunnen worden. Vink de optie “Compressie” uit en laat de overige instellingen ongewijzigd.
- Daarna kun je de installatie normaal vervolgen.


Antoine
Vodafone Web Relations
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan