slechte kwaliteit beeld bij duur Phillips LCD scherm?

Status
Niet open voor verdere reacties.

KaleDude

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2006
Hai,

Ik heb een vraagje over de volgende lcd: PHILIPS LCD TV 37PFL5603D/10

Voor de specs kijk even http://www.voordeelhalen.eu/producten/televisie/lcd_tv_37_inch_94cm/philips_lcd_tv_37pfl5603d_10

Het probleem:

Mijn ouders kochten dit scherm in de wetenschap een goed scherm te kopen.
Daar twijfel ik ook niet aan, de kwaliteit zal gerust goed wezen, maar....

Het beeld blijft erg korrelig en er is ook sprake van ghosting.
Zelfs als er een gloednieuwe dvd in een externe speler zit, blijft het beeld erbarmelijk.
Het grootste punt is dat het niet scherp lijkt en zelfs langs randen is er spraken van vierkante blokjes die te zien zijn.

Mogelijke oplossing:

Mijn vader heeft bij dit scherm geen nieuwe digitale kabels aangeschaft.
Alles zit gewoon aangesloten zoals dat bij de oude analoge tv was met de oude kabels.
Het signaal gaat via een digitale reciever van Casema en dan naar dit lcd scherm.
Kan het zijn dat alle bovenstaande problemen wegvallen bij het aanschaffen van de juiste bekabeling?

Graag war duidelijkheid hierover.

Met vriendelijke groet,

Vincent

Laatst bewerkt:
Zelf in elkaar gezette kabels met plastic eindkapjes?

Ik zou eens een kant en klare kabel proberen met metalen eindkappen en stekkers.

Zelf in elkaar gezette kabels met plastic eindkapjes?

Ik zou eens een kant en klare kabel proberen met metalen eindkappen en stekkers.

Joh, jij bent snel?

Nee het zijn wel allemaal officiele gegoten stekkers.
Dus geen doe het zelf spul.
Zo erg is het ook weer niet, maar de originele kabels van de oude installatie zijn gewoon nooit vervangen.

Dat wil ik best wel gaan doen, maar lost dit dergelijke problemen op?

Zou kunnen inderdaad.

Slecht beeld kan veel oorzaken hebben.
Slechte splitters, kapotte kabels, slecht signaal?

probeer eerst een andere LCD dan weet je het zeker...

Hoi !

Na een half jaar modderen met digitale TV van Casema (sorry: Ziggo) is het mij ook niet gelukt een behoorlijk beeld op de LCD-TV te krijgen.

De monteur wist me mede te delen dat ik de TV maar dichter bij de aansluiting moest zetten !

Dit was dus het einde van m'n samenwerking met Ziggo !

Inmiddels digitale TV van KPN en een geweldig beeld, en de TV staat nog gewoon op z'n plaats!

Alleen in onze oude-***len-flat heeft Ziggo in December 89 klanten verloren wegens belabberd e beeldkwaliteit.

Dus: succes ermee en sterkte !!

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan