slechte kwaliteit bij converteren naar wma

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0175

Banned
Lid geworden
21 feb 2007
Berichten
507
HI
omdat mijn oude mp3-speler ook WMA ondersteund heb ik besloten wat mp3 bestanden naar wma indeling te converteren (ik heb begrepen dat 64kbps wma net zo geod is als 128kbps mp3) zo kunnen er veel meer nummers op! echter nu ik de nummers op de mp3-speler terrug beluister merk ik dat de kwaliteit opmerkelijk minder is, het geluid lijkt zachter te zijn geworden , klinkt soms blikerig vooral in de detais klink niet zo zuiver, en valt soms gedeeltelijk weg (net of er een snoerbreuk in de oortelefoon zit) ik heb twee converters gebruikt: Power mp3 wma converter 2006 (geregistreerde versie) en free mp3 wma converter. waar licht dit aan? bij mp3 klinkt het geluid wel goed.
P.s. Ik heb een oortelefoon met fenomale geluidskwaliteit (Sony MDR-EX71) (klinkt net zo goed als een gewone stereo toren).
 
Ik denk dat het te maken heeft met de bitrate.
De meest gangbare bitrate voor WMA is 80kbs, dus 64 is wel heel erg weinig...
 
/

ik heb ze nu als 80kbps WMA´s eropgezet het geluid is nu wel beter, echter nog steeds duidelijk hoorbaar minder dan mp3.
 
/

ik heb de mp3s nu naar wma (80kbps) geconverteerd onder de veilige modus nu klinken ze wel goed ik heb ze nu eerst naar de harde schijf geconvonteerd (eerst dee ik steeds rechtstreeds naar de speler) de speler heeft een usb 1.1 poort ik sluit hem aan op usb 2.0 kan het ook hieraan liggen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan