Slechte ontvangst met digitale kabelontvanger.

• Onderwerp starter Onderwerp starter jokui
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jokui

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2002
Ik ben in het bezit van een Samsung G401R digitale kabelontvanger.
Vooral bij de t.v.BBC en Duitslanduitzendingen is er een hinderlijk geluid, hoge pieptonen en blokkerige beelden.
Hoe kan ik dit verhelpen?
Alvast bedankt voor de tips!

slechte dig. ontvangst

Probleem heb ik ook, hoewel ik een Humax heb (in comb. met Ambilight). Dacht dat het aan de kabelaar (Casema ) lag. Gebeld: op dig tuner kun je via menu--install.--zenderinstellen, oproepen wat de kwaliteit van je dig. ontvangst is. Bij mij slechts 8%. Dat zou storingen (soms ontbreken zenders/soms niet + soms blokvorming) veroorzaken. Ik heb aansluitdoos met dmv een andere coaxkabel direkt met dig tuner verbonden. Resultaat 47% dig. ontvangst. Nog onvoldoende. Vraag is nu nog wat er tussen de meterkast en kameraansluiting loos is (wellicht toch casema).
Om een eind te maken aan het van het kastje naar de muur gestuurd te worden (leverancier en casema), heb ik via internet iemand benaderd om eea in 1x in orde te komen maken. Mocht dat succesvol zijn en je woont niet te ver van Utrecht dan kan ik je evt het adres geven. Mocht jij een andere oplossing hebben, dan hoor ik het graag.

Een simpel t-stuk was bij mij teveel om de HD-zenders goed te kunnen ontvangen, ik heb bij de Karwei een eenvoudige versterker gekocht (+/- 14,=) en die in plaats van het t-stuk geplaatst. Resultaat is een veel betere ontvangst (80 i.p.v. 50 procent) en dus onder andere perfecte HD-kanalen.

versterker

Bedankt voor de tip. Het enige t-stuk bij mij zit ergens achter radio/tv en splitst de coax naar radio en tv. Waar heb jij de versterker geplaatst ??

Vanuit het Casema-kastje ergens in de 'meterkast' loopt een vrij lange kabel naar de woonkamer, daar zat eerst een t-stuk (invoer van meterkast naar een kabel naar boven en naar een kabel de woonkamer in). In plaats van dat t-stuk heb ik de versterker geplaatst.

Humax display ???

Nog een vraag: Humax heeft naast de LEDS ook een venstertje, dat naar mijn idee een display is . Op mijn apparaat blijft dit display (??) donker. Is dit normaal of is app. niet in orde ??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan