slechte ontvangst op pda

Status
Niet open voor verdere reacties.

goldvinger

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 nov 2004
Ik kan deze pda (Yakumo alpha gps) van een colega kopen.
Heb hem nu een week op proef. Er draait tomtom5 op deze pda. Wat me opvalt is dat de pda veel moeite heeft om sateliten te vinden. En als hij ze dan gevonden heeft dan zijn het er tussen de twee en de vier.
Ik vind ook dat mijn positie op de kaart niet klop. Soms ben ik al afgeslagen terwijl volgens de pda dat nog moet doen.

Mijn vraag is: Kan op deze pda ook tomtom6 op?
Wie heeft hier evaringen mee?
Is de satalieten met tomtom6 beter te ontvangen op deze pda?

Vind het namelijk jammer dat tomtom niet hier lekker op loopt. Het apparaat ziet er namelijk strak uit en het scherm is ook zeer duidelijk.

Zelf heb ik op verschillende PDA's met windows mobile 2003/2005 en Palmos zowel tomtom 6 als 5 gedraaid maar de reactie snelheid was niet erg verschillend. Wat wel helpt is je POI'S (Nuttige Plaatsen) uitzetten. Dat scheelt wat berekeningen die het apparaat moet doen

Het feit dat je geen goede gps ontvangst hebt betekend automatisch dat je positie op de weg niet heel accuraat is en dat hij niet lekker loopt.
De ontvangst is onderhevig aan een aantal zaken.
Het kan zijn dat de GPS chipset die in de Yakumo zit niet een hele beste is en niet veel verbindingen aan kan (mijn 20 kanaals gps muis heeft meestal 7 satellieten).
Het kan zijn dat je een slechte ontvangst in jou auto hebt (raam dat de signalen afschermd/verzwakt) test hem dus ook eens op de fiets of wandelend.
De antenne kan brak zijn.

Zelf heb ik op verschillende PDA's met windows mobile 2003/2005 en Palmos zowel tomtom 6 als 5 gedraaid maar de reactie snelheid was niet erg verschillend. Wat wel helpt is je POI'S (Nuttige Plaatsen) uitzetten. Dat scheelt wat berekeningen die het apparaat moet doen

Het feit dat je geen goede gps ontvangst hebt betekend automatisch dat je positie op de weg niet heel accuraat is en dat hij niet lekker loopt.
De ontvangst is onderhevig aan een aantal zaken.
Het kan zijn dat de GPS chipset die in de Yakumo zit niet een hele beste is en niet veel verbindingen aan kan (mijn 20 kanaals gps muis heeft meestal 7 satellieten).
Het kan zijn dat je een slechte ontvangst in jou auto hebt (raam dat de signalen afschermd/verzwakt) test hem dus ook eens op de fiets of wandelend.
De antenne kan brak zijn.

Hoi, als ik gewoon buiten loop is het ook niet bijzonder goed.
Het duurt ook heel lang voor ik satelieten heb.
Ik heb zelf ook een pda maar deze is bedraad.
In de auto heb ik hiermee ook gemiddeld 7 satelieten.
Maarja, ik wou van die draden af, maar dan moet de ontvangst natuurlijk wel beter zijn.

Maar wat denken julie, zal het met tomtom6 beter gaan of kan de oorzaak van de slechte ontvangst alleen maar aan de pda leggen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan