slechte prestaties systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Funne

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2008
Ik heb mijn Acer PC bijna 2 jaar en ik ben er vanaf de aanschaf niet tevreden over geweest.:
- vorige maand is mijn moederbord al gecrashed en vervangen.
- vanaf het begin zijn me de prestaties van games (waar ik de PC óók voor gekocht heb) tegengevallen.

Er hebben wel eens wat mensen naar mijn systeem gekeken en ik heb ook veel op tweakers, helpmij en andere sites gelezen en dan blijkt dat vooral mijn videokaart niet al te krachtig is.
Echter ik heb vanaf het begin mijn games met een (naar mijn mening) te lage resolutie moeten spelen 800x600.
Ik heb 3dMark ontdekt en mijn systeem laten testen. Alles is origineel. Ik krijg een score van 420 3d marks (159 SM 2.0, 132 SM 3.0 & 1514 CPU) met het volgende systeem:
Moederbord: Acer EM61SM/EM61PM
Harddisk: Hitachi HDT725032VLA SCSI Disk Device
CPU: AMD Athlon 64 X2 3800+
CPU speed: 2009 MHz
GPU NVIDIA GeForce 7300 SE 512MB, meest recente drivers geïnstalleerd
Memory 1024 MB
voeding: DELTA Electronics 300W

Ik begrijp dat ik geen TOP systeem heb met extra koeling, dikke videokaart etc. Maar is dit niet een extreem lage score.
Ik weet niet of jullie nog extra info nodig hebben om deze score te analyseren.
Graag zou ik weten om mijn PC echt te bagger is bijv. Pro Evo 2008 op een fatsoenijke resolutie en detail te spelen of dat er ergens iets niet klopt, waardoor mijn systeem een lagere prestatie neer zet dan eigenlijk zou moeten!

Welkom bij de Helpmij!
De systeemeisen voor de game luiden:
Besturingssystemen Windows XP
Geheugen 512 MB
Processor (Pentium 4) 1,4 GHz
Hardeschijfruimte 4,0 - 4,5 GB
Videokaart 64 MB
Geluidskaart DirectX 9.0c compatible

De blauwe items zouden mogelijk een bottleneckje kunnen vormen, de rest ziet er prima uit.

Laatst bewerkt:
Pro evolution zou gewoon goed moeten draaien:

Minimaal Windows XP
Pentium IV 1.40 GHz
512 MB RAM
Videokaart met 64 MB geheugen
4.00 GB vrije hardeschijfruimte
DirectX 9c

Dat moet op elke pc goed speelbaar zijn.

Kijk, voor de rest is je videokaart 3000x niks... Wil je een beetje gamen, dan moet je voor een andere gaan. Zelfs een HD3450 (30 euro) zal al een enorme boost aan je systeem geven. Een 7300 is alleen geschikt om lekker te internetten en dergelijke. Niet om spellen mee te spelen. (ik heb hier ook een 7300 in mijn download-pc zitten: prima ding hoor).
Overigens is een HD3450 natuurlijk ook geen kaart voor een game-pc. Maar als je een videokaart van bijv 100 euro erbij gaat zetten, dan krijg je een probleem met de rest van je systeem (processor, voeding, geheugen)

Maximaal een 8600GT/ 3850 en dan heb je het wel gehad (euro of 60-70)

Je hebt een laptop van Acer lijkt mij?

Ik heb mijn Acer PC bijna 2 jaar en ik ben er vanaf de aanschaf niet tevreden over geweest.:
- vorige maand is mijn moederbord al gecrashed en vervangen.
- vanaf het begin zijn me de prestaties van games (waar ik de PC óók voor gekocht heb) tegengevallen.

Er hebben wel eens wat mensen naar mijn systeem gekeken en ik heb ook veel op tweakers, helpmij en andere sites gelezen en dan blijkt dat vooral mijn videokaart niet al te krachtig is.
Echter ik heb vanaf het begin mijn games met een (naar mijn mening) te lage resolutie moeten spelen 800x600.
Ik heb 3dMark ontdekt en mijn systeem laten testen. Alles is origineel. Ik krijg een score van 420 3d marks (159 SM 2.0, 132 SM 3.0 & 1514 CPU) met het volgende systeem:
Moederbord: Acer EM61SM/EM61PM
Harddisk: Hitachi HDT725032VLA SCSI Disk Device
CPU: AMD Athlon 64 X2 3800+
CPU speed: 2009 MHz
GPU NVIDIA GeForce 7300 SE 512MB, meest recente drivers geïnstalleerd
Memory 1024 MB
voeding: DELTA Electronics 300W

Ik begrijp dat ik geen TOP systeem heb met extra koeling, dikke videokaart etc. Maar is dit niet een extreem lage score.
Ik weet niet of jullie nog extra info nodig hebben om deze score te analyseren.
Graag zou ik weten om mijn PC echt te bagger is bijv. Pro Evo 2008 op een fatsoenijke resolutie en detail te spelen of dat er ergens iets niet klopt, waardoor mijn systeem een lagere prestatie neer zet dan eigenlijk zou moeten!

Nou, het lijkt ook best wel op een....................

Laatst bewerkt:
Je hebt een laptop van Acer lijkt mij?

Het betreft een desktop.
Pro Evo was uiteraard maar een voorbeeld.
Nu weet ik wel echt dat ik destijds mijn geld beter in de Maas had kunnen gooien.
Zou een goede voeding van een A-mark nog verbetering kunnen brengen?

Nee, langzame typer die na het plaatsen van berichten zéér regelmatig spel- / grammaticale en inhoudelijke (opmaak) fouten tegenkomt en die in de directe minuten na plaatsing probeert deze allemaal te herstellen. (Deze beantwoorder leest gemakkelijker in het definitieve Helpmij zijn berichten na op fouten dan in het witte plaatsings(concept)scherm.)
Sommige topic beantwoorders zijn echter zo snel met een reply dat het bericht nog in de conceptfase verkeert. :cool:

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je de nadruk op laptop moet leggen, niet op Acer, pasja :cool:

Maar volgens mij is het een desktop:
http://images.google.nl/images?hl=nl&q=Acer EM61SM/EM61PM&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi

Grom grauw grom: weer te laat:

Maar noem eens een ander spel dat je speelt of wil spelen?

Ik speel meestal alleen Pro Evo. Wel heb ik toen ik hem kocht need4speed Most Wanted gespeed, maar ook dit was drama. Resolutie 800x600 en alle extra's uitgeschakeld.
Ik vermoedde toen eigenlijk al dat dit niet kon maar toen ik ergens las dat mijn videokaart echt een lachertje was, heb ik me erbij neergelegd.
Met deze score in 3dMark denk ik echter dat er toch meer niet klopt!

Ja, vandaar ook de opmerkingen in het bericht van 21.00 uur....................

Het beste is om al je belangrijke bestanden te kopieren naar een andere partitie of te branden op cd/dvd.

Vervolgens kan je gewoon het beste Windows opnieuw installeren, Service Pack3 erop zetten incl alle overige Windows-updates. Vervolgens de nieuwste drivers installeren voor je hardware.

Stappenplan om Windows te installeren en optimaliseren vind je hier:
http://www.schoonepc.nl/

Er valt namelijk wel meer uit die pc te halen, maar voor een leek is dat erg lastig. Wil trouwens niet zeggen dat de topicstarter een leek is hoor. ;)

Ik heb inmiddels een HD3850 512MB DDR3 grafische kaart aangeschaft in combinatie met een Asus 450Watt voeding. Bedankt voor de hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan