Op NO1 daar staat de modem Van UPC de ARIS TM402B. Vanaf hier loopt er een kabel naar NO2 hier staat mijn PC en een Linksys Router de WRT160N, Mijn pc is hierop aangesloten ook de PC van mijn zoon de kabel loopt direkt naar de slaapkamer boven waar zijn PC staat.NO3 is de plaats waar mijn vrouw zit met haar Laptop de Toshiba A200 nu 5 jaar oud zij zit draadloos.
De draadloze verbinding is echter nooit optimaal geweest, maar op dit moment al enige tijd zeer slecht tot helemaal geen verbinding, (er is niks veranderd in die tijd)
Als ik echter haar laptop direct op de kabel aansluit werkt alles perfect.
Ik zou de router ook in de meterkast kunnen plaatsen dan is hij nog maar een meter of 6 van haar verwijderd (moet ik nog uitproberen) maar dan zit ik met de aansluiting van mijn zoon zijn kabel kan ik met geen mogenlijkheid in de meterkast krijgen.
Daarom de vraag is er iets waar ik de kabel die dan van de meterkast afkomt aan te sluiten en daarop dus mijn en mij zoon zijn kabel dos een doosje met aan een kant een en aan de andere kant twee kabelaansluitingen.
Of zou zoals men mij vertelde een homeplug beter zijn maar dan dus de vraag welk merk is het beste en eenvoudigste aan te sluiten en makkelijk in te stellen is