Slechte verbinding draadloos internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gillian

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 dec 2000
img003.jpgZoals op de tekening te zien is de situatie van mijn internet netwerk
Op NO1 daar staat de modem Van UPC de ARIS TM402B. Vanaf hier loopt er een kabel naar NO2 hier staat mijn PC en een Linksys Router de WRT160N, Mijn pc is hierop aangesloten ook de PC van mijn zoon de kabel loopt direkt naar de slaapkamer boven waar zijn PC staat.NO3 is de plaats waar mijn vrouw zit met haar Laptop de Toshiba A200 nu 5 jaar oud zij zit draadloos.
De draadloze verbinding is echter nooit optimaal geweest, maar op dit moment al enige tijd zeer slecht tot helemaal geen verbinding, (er is niks veranderd in die tijd)
Als ik echter haar laptop direct op de kabel aansluit werkt alles perfect.
Ik zou de router ook in de meterkast kunnen plaatsen dan is hij nog maar een meter of 6 van haar verwijderd (moet ik nog uitproberen) maar dan zit ik met de aansluiting van mijn zoon zijn kabel kan ik met geen mogenlijkheid in de meterkast krijgen.
Daarom de vraag is er iets waar ik de kabel die dan van de meterkast afkomt aan te sluiten en daarop dus mijn en mij zoon zijn kabel dos een doosje met aan een kant een en aan de andere kant twee kabelaansluitingen.
Of zou zoals men mij vertelde een homeplug beter zijn maar dan dus de vraag welk merk is het beste en eenvoudigste aan te sluiten en makkelijk in te stellen is

kun je niet nog een router op de kamer van je zoon plaatsen de ook beschikt over wifi dan hoef je bijna niks te veranderen en je vrouw kan op de kabel (die moet je dan wel naar beneden trekken) of op wifi

kun je niet nog een router op de kamer van je zoon plaatsen de ook beschikt over wifi dan hoef je bijna niks te veranderen en je vrouw kan op de kabel (die moet je dan wel naar beneden trekken) of op wifi

dat is nu het probleem ik kan geen kabel naar de plaats aanleggen waar mijn vrouw zit.
de enigste mogenlijkheid is iedere keer een losse kabel vanaf de slaapkamer door de hal en de woonkamer.
ik heb nog wel een router liggen de Sitecom DC-202 V3.
maar is het mogenlijk dat als ik de Linsys ook in de meterkast plaats dan de kabel (dan zit ik heel wat dichterbij de vrouw haar laptop) die vandaar naar mijn PC loopt op de Sitecom router en mijn en men zoon zijn Pc hier op aan te sluiten of boet ik dan in op snelheid als het al mogenlijk is om dit te doen

Laatst bewerkt:
Kan iets in jouw huis zijn wat de signalen stoort.
Kan ook iets van de buren zijn.
Ik zou niet met een tweede router lopen klooien.
Beter een homeplug proberen.
Zijn net zo snel als draadloos.
Is er een vrije wandcontactdoos in de buurt van de laptop????

img005.jpg

Kan iets in jouw huis zijn wat de signalen stoort.
zie bijgevoegde tekening
Kan ook iets van de buren zijn.
het is een hoekhuis
Ik zou niet met een tweede router lopen klooien.
Beter een homeplug proberen.
Zijn net zo snel als draadloos.
Is er een vrije wandcontactdoos in de buurt van de laptop????
Ja wandcontacten genoeg

In een PC winkel vertelde men mij dat ik met de D-Link DIR-655 Wireless N Gigabit router of de Belkin Wireless router SURF wel genoeg contact zou hebben op de plaats waar de vrouw zit

Laatst bewerkt:
nee je snap me niet je koopt gewoon een linksys routertje met wifi (wel linksys want die kun je goed programeren) je hangt die aan de kabel die naar je zoon zijn kamer loopt en je hangt de pc van je zoon weer aan dat router je zet dhcp uit en klaar is kees kost niet veel en je kunt later nog meer pcs kwijt op de kamer van je zoon

of dat sitecom routertje daarmee lukt het ook wel hang die op de kamer van je zoon dan heb je wel genoeg bereik beneden

hoooo. het gaat niet om de verbinding van mijn zoon die zit rechtstreeks aangesloten op de Linksys. En heeft dus wel een goede verbinding

het gaat om de draadloze vebinding van mijn vrouw op tekening NO3

Waar NO2 staat op de tekening daar hangt de Linksysrouter de kabel voor mijn zoon zijn pc loopt direkt van de linksys naar zijn pc

Laatst bewerkt:
Je kunt ook overburen hebben en op de tekening kan ik niet zien welke materialen in jouw huis zijn verwerkt. (gewapend beton,aluminium)

Maar als je dan toch perse draadloos wilt zitten:

http://www.linksysbycisco.com/NL/nl/products/RangeExpanders

Dit misschien iets voor jouw

Je hebt nog niet geantwoord,maar ik zou dus een gat boren door de wand naar de meterkast en de range expander aan de buitenkant van de meterkast hangen voor maximaal ontvangst/zenden.

Bij nader inzien is het dus homeplug geworden.
Oke,strak.

Laatst bewerkt:
het is de homeplug geworden werkt perfect
Hartelijk dank:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan