slechte verbinding met router of modem?

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
ik kan niet echt wijs uit de namen van al die kastjes.
ik heb een draadloze verbinding tussen mij pc en het kpn-kastje in de meterkast. ik heb een linksys-ding in mijn pc zitten. ik kocht er een die wat duurde was maar die had ook veel capaciteit.
dat heeft altijd goed gewerkt, maar sinds een paar dagen valt de verrbinding regelmatig weg, de verbinding is matig blijkt op het schermpje rechtsonder. ik heb niks veranderd, niks verplaatst.
hoe kan dit zomaar? en hoe kan ik het probleem verhelpen?
graag hoor ik.
htil

hallo

u heeft dus waarschijnlijk de ExperiaBox van KPN?
het kan zijn en denk dat dit het geval is dat uw buren ook dezelfde hebben of in iedergeval van kanaal zijn verandert
u kunt even proberen de stadaartgateway in te vullen in uw internetbalk en dan komt u op de site van uw ExperiaBox
en daar even van kanaal veranderen, ik denk dat het dan weer beter word

groet
sander2

dag sander,
dank voor je reactie.
tja, ik ben geen techneut, maar snap wel wat je bedoelt, maar waar vind ik de standaardgateway die ik op internetbalk moet invullen?

je gaat naar uitvoeren daar typ je in: ipconfig /all [denk im de spatie tussen g en /] en dan komt daar de standaardgateway te staan en die vul je in in je adres balk

deed ik, er popt een schermpje op, maar voordat ik het heb kunnen bekijken is het alweer weg, ook niet terug te halen via taakbalk

ja, dat probleem heb ik ook op deze computer, op de computer waar de modem via LAN aan computer staat wil het wel maar ik zoek even hoe je dat kunt zien,

u kunt naar start,configuratiescherm,netwerkverbindingen, en dan op de computer waar u op zit aanklikken en dan bij ondersteuningen staat u1 standaardgateway

via expedia box ben ik aan nummer gekomen. dat is de standaardgateway??

kan geen verbinding maken leidt tot boodschap 'de externe host is door netwerkcontrole gepingd maar er is geen antwoord ontvangen
dan volgt boodschap dat netwerkadaptor nr 5 opnieuw moet worden ingesteld. als ik zeg 'doe maar' krijg ik reactie dat het niet lukt.
weet jik e nu meer?

ik krijg bericht dat Linksys WUSB600N duall band wireless N enz. sneller kan werken als ik deze aansluit op USB Root Hub (6 poorten). heeft dat er ook mee te maken misschien?

Laatst bewerkt:
ja daar zeg je me wat

ik heb zelf ook een kpn expiria box tuis. mijn internet verbinding is eigelijk ook niet bepald ( sterk )
hoe je dat kan verhelpen.

(1) reset de boel. dat doe je door op de onderste knop te kliken lins onder

(2) als jij de cd nog hebt en een lan kabel kan je de verbinding herstellen. doe de cd in je cd dirve en wacht dat je op het menu komt. dan moet je kiezen voor het maken van een verbinding met de expiria box. doe dan de lan kabel in je box en in je pc. kies dan voor lan. dan zal jou computter verbinding maken met de expiria box. als dat gebeurd is maak je de instellingen zo als jij ze hebben wil. als je klaar bent zal de pc automaties verbinding maken met jou computter

veel geluk:thumb:

link naar foto standaardgateway hier moet dan je standaardgateway staan
[ik heb hem weg gehaald wegens veiligheid maar daar moet dan je standaardgateway staan die moet je invullen in je URL balk
en dan krijg je Deze pagina en dan ga je naar het midden onderop de pagina en klik op Wireless
Kies rechtsboven configureer en dan onderin verander je van kanaal [misschien is de eerste kanaal niet gelijk goed ligt aan wat de buren voor kanaal hebben

Laatst bewerkt:
ik heb zelf ook een kpn expiria box tuis. mijn internet verbinding is eigelijk ook niet bepald ( sterk )
hoe je dat kan verhelpen.

(1) reset de boel. dat doe je door op de onderste knop te kliken lins onder

(2) als jij de cd nog hebt en een lan kabel kan je de verbinding herstellen. doe de cd in je cd dirve en wacht dat je op het menu komt. dan moet je kiezen voor het maken van een verbinding met de expiria box. doe dan de lan kabel in je box en in je pc. kies dan voor lan. dan zal jou computter verbinding maken met de expiria box. als dat gebeurd is maak je de instellingen zo als jij ze hebben wil. als je klaar bent zal de pc automaties verbinding maken met jou computter

veel geluk:thumb:

vraag: waar vind ik de knop links onderin. welk scherm moet ik dan hebben?
maar veel groter probleem: deze pc is nooit via een lan-kabel aangesloten geweest, kan ook niet want kastje hangt te ver weg.

link naar foto standaardgateway hier moet dan je standaardgateway staan
[ik heb hem weg gehaald wegens veiligheid maar daar moet dan je standaardgateway staan die moet je invullen in je URL balk
en dan krijg je Deze pagina en dan ga je naar het midden onderop de pagina en klik op Wireless
Kies rechtsboven configureer en dan onderin verander je van kanaal [misschien is de eerste kanaal niet gelijk goed ligt aan wat de buren voor kanaal hebben

ik herken de screenprint die je mee stuurde, tenminste de eerste, de tweede weer niet. maar ik heb geen idee hoe ik dat op het scherm kan krijgen.
Was mijn methode dan niet goed?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan