Slechte verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vinnie 010

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 okt 2009
Berichten
2
Ik heb een internet abonnement van Telfort van 20MB. Dit gaat via een bijgeleverde Zyxel router naar een router die ik zelf heb gekocht (Sitecom WL 312).

Nu heb ik vaak problemen met de internet verbinding. Vooral overdag, ’s avonds eigenlijk weinig last van.

Ik heb beneden (dichtbij de routers) een laptop en op de derde verdieping een desktop staan.

Nu heb ik vaak wel vebinding met de router, maar ben ik niet (of heel langzaam) verbonden met het internet. De ene keer alleen op mijn desktop en de andere keer weer op mijn desktop en laptop. Ik heb al verschillende kanalen geprobeerd. Als ik de router op een ander kanaal zet doet deze het vaak wel weer, maar de volgende dag weer hetzelfde probleem. Dus probeer ik weer een ander kanaal.

Het is misschien een beetje verwarrend geformuleerd, maar kan het niet makkelijker uitleggen.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit moet oplossen of hoe ik dit optimaal kan instellen, zodat ik gewoon iedere dag een goede verbinding heb?

Alvast bedankt.
 
Probeer een programma als Netstumbler om uit te zoeken op welke kanalen de draadloze netwerken in de buurt uitzenden. Kies dan een kanaalnummer dat (op een typisch drukke tijd) weinig of niet wordt gebruikt.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan