slechte wifi ontvangst

• Onderwerp starter Onderwerp starter bbzy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

bbzy

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2012
Hey,

Ik heb pas een Ipad gekocht maar nu heb ik boven op zolder slechte wifi ontvangst, er staan beneden een KPN Experia Box.
Nu heb ik net KPN gebeld en die gaf aan dat het draadloos netwerk op 0 stond moest ik veranderen naar 8, maar er is niet veel veranderd.
Verder kon KPN me anders niet helpen , wat kan ik doen om de wifi ontvangst boven te vebeteren?

Of je verplaatst de experia box een verdieping naar boven zodat er meer bereik is.

om wifi signaal te versterken kan je een extender/repeater kopen

maakt het dan nog uit welke? is dat draadloos? om de experia box een verdieping hoger te zetten dan moeten al die draden ook weer omhoog:confused:

Ik ga met vanschagen mee en adviseer je tevens de Sitecom WL 330 te nemen !! Deze is erg eenvoudig te installeren en maakt een wereld van verschil !!

Het is niet direct nodig om je Modem/accespoint te vervangen. De antennes van het modem zenden het signaal in de breedte uit. Wanneer het modem beschikt over meerdere antennes adviseer ik om er één zo te draaien zodat het signaal naar boven wordt verzonden. Dit kan helpen.

Het signaal van het draadloze modem communiceert op een kanaal, het kan zijn dat meerdere modems in de buurt ook op dit kanaal hun draadloze signaal verzenden, dit kan storen en het signaal op een dusdanige wijze verstoren dat je er last van hebt. Probeer eens een ander kanaal.

Mocht dit allemaal niet werken, dan adviseer ik eerder een repeater dan het vervangen van het modem/accespoint.

Moet het wel een router zijn met externe antennes.....de meeste tegenwoordig zijn intern !!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan