slechte wifi verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

doelekejelle

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2012
hoi allemaal

bij mij in het woon huis heb ik zeer slechte wifi. mij is verteld dat het aan van alles en nog wat licht.( spotjes in het plafond magnetron etc.) nou is mijn vraag is het mogenlijk dat ik her en der in het huis wifi punten neer hang?
en mogen ze elkaar dan overlappen of geeft dit een storing ?

alvast bedankt

je kunt er meer hangen thuis heb ik er 3 elke verdieping een en heb overal 5 streepjes.
je kunt ook internet via stroom, maar heb hier geen ervaring mee

Welkom op Helpmij.

Waar heb je je router nu hangen? Toch niet bijv in de meterkast?

Je kunt een range-extender overwegen. Die prik je bijv boven in het stopcontact. Hij ontvangt en verzend het wifi signaal van je router beneden.
Stel dat je router het SSID "doelekejelle" heeft dan wordt het SSID van de extender "doelekejelle2". Je pc kan dan kiezen tussen 2 wifi signalen en zal vanzelf de beste gebruiken.

Ik meen dat het zo ongeveer werkt.

Hier eentje van Netgear, maar er zijn er meerdere van verschillende fabrikanten
http://www.hardwarewebwinkel.nl/pi/...geextenderwn3000rp745x55953cc07b29d2abc78.jpg

Laatst bewerkt:
Roaming (dus 1 draadloos netwerk) vereist dat er tussen de kanaalnummers een verschil is van 3 of meer.
Je kunt dan dus op de op te hangen accesspoints dezelfde beveiligings- etc. instellingen houden als op de huidige router, maar je moet een kanaalnummer kiezen dat 3 van elkaar afligt.
Voorbeeld:
Router heeft 6, en je wilt 2 accesspoints ophangen. Dan kun je die accesspoints bijv. geven:
Accesspoint1: kanaal 3 (of lager)
Accesspoint2: kanaal 9 (of hoger)

Hoe het met repeaters werkt hangt van de repeater af. Is bovendien afhankelijk van de mogelijkheden van je huidige draadloze router of en met welke mogelijkheden dat in te richten is.

Als het mogelijk is om accesspoints op te hangen (die dus bedraad aan LAN aansluitingen van de huidige router hangen) dan heeft dat mijn persoonlijke voorkeur (snelheid o.a.)

Uiteraard kun je ook 2 draadloze netwerken maken, maar zolang het 'oude' draadloze netwerk bereikbaar is schat ik in dat daarmee verbonden wordt (gegeven voorkeursnetwerken-indeling)

Tijs.

voor mij is het het handigste om gewoon een klijn apparaatje te hebben waar ik een kabel insteek die dan wifi uitzent. (zoiets aals @snijworst al liet zien)
@snijworst zou je de pagina waar ik hem kan bestellen even willen geven dan kan ik kijken of het te betalen is.

Kijk eens bij routershop.nl of conrad.nl Keuze genoeg...

Actuele prijslijst (incl. links naar de websites waar het ding wordt verkocht): hier
(voor het apparaat waar snijworst de afbeelding van gelinkt had).

Tijs.

maar als ik het dus goed begrijp ga ik da ding bij de media markt halen pulg hem in het stop contact stop de kabel voor internet er in en hij zend wifi uit?

gr jelle

En als je huidige draadloze router WPS heeft, dan is het inderdaad bijna zo makkelijk/snel klaar als waar je het zojuist over had (maar evengoed moet je daarna nog beveiliging zetten op het 2de draadloze netwerk dat de Netgear dan naast de huidige in de lucht brengt).

link naar quick installation guide.

Tijs.

Het apparaat ontvangt je normale draadloze netwerk, en zendt een ander (nieuw) draadloos netwerk uit. Gegevens die via dat nieuwe draadloze netwerk naar het apparaat worden gestuurd (vanaf je ipad, laptop etc.) worden 'doorgegeven' aan het normale draadloze netwerk (waar het apparaat zelf (ook) mee verbonden is).

Tijs.

oke maar ik zoek eigenlijk iets waar ik een kabel van internet in stop en dan gewoon wifi uitzent. hoe noem je die dan?
en het liefst zo kompakt mogenlijk

Ik neem aan dat je nu een accesspoint bedoelt. Overigens heeft die (naast een netwerkkabel die aansluit op de huidige (draadloze) router) ook stroom nodig. En je moet het apparaat ook eerst nog configureren/instellen vóórdat je hem ophangt, zodat het accesspoint óf een nieuw draadloos netwerk aanbiedt óf aansluit het huidige draadloze netwerk met een aantal strekkende meters bereik uitbreidt (zie mijn verhaal over roaming in mijn eerste posting).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Tip: Stel het kanaal veel hoger in, dan heb je vaak meer bereik.
En de goedkoopste manier is om een extra router aan te schraffen, inplaats van een range extender.
Zoals deze spotgoedkope router: http://tweakers.net/pricewatch/258269/tp-link-tl-wr741nd.html.
Zet er wel DD-WRT op.
Upgrade je firmware dan dus naar ftp://dd-wrt.com/others/eko/BrainSl...4929/tplink_tl-wr841ndv5/factory-to-ddwrt.bin en dan via DD-WRT naar ftp://dd-wrt.com/others/eko/BrainSl...9/tplink_tl-wr841ndv5/tl-wr841nd-webflash.bin.
Op http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Repeater_Bridge staat een handleiding voor een repeater bridge, dat is vergelijkbaar (en misschien zelfs makkelijker!) dan een range extender.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan