Slechtere internet dan draadloos

Status
Niet open voor verdere reacties.

zerox56

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2007
Hai,

Ik ben vandaag overgestapt van draadloos naar de kabel. Ik ging toen op Speedtest.net kijken wat ik kreeg. Het was even veel toen ik draadloos had. Rond de 8mbs
Mijn vader kijk op zijn laptop die draadloos gebruikt en die krijgt hoger. Hoe zit dat?
Ik heb alleen de kabel van de router naar mijn computer geconnect. Er brand een groen lampje en de oranje lampje knippert af en toe.

Alvast bedankt

EDIT:

Bij apparaatbeheer geeft het ook een fout aan bij de WAN minipoort (PPPOE)

De digitale handtekening die voor de stuurprogramma's van dit apparaat vereist is, kan niet worden gecontroleerd. Mogelijk is na een recente hardware- of softwarewijziging een bestand geïnstalleerd dat onjuist is ondertekend of is beschadigd, of is er schadelijke software van een onbekende bron geïnstalleerd. (Code 52)

Laatst bewerkt:
8 milibit per seconde is inderdaad niet veel. Bedoel je niet 8 Mbs?

en wat is je abonnement?
zet hier eens het plaatje van speedtest.net

Ik bedoel Mbs ja. en hier is de de result
1415784579.png

Welk abonnement heb je bij welke provider?

en wat zou je volgens jou moeten hebben dan ?
wel abonnement en bij wie.

Onze provider is Tele2. En ik zou niet weten welk abonnement we hebben maar ik heb wel gevonden dat in onze abonnement het internet to max 20Mb/s is. Als dat helpt

Dat zal dan ADSL internet zijn en geen kabel internet. Dan ben je qua maximum haalbare snelheid nogal afhankelijk van de afstand tot de centrale en de kwaliteit van de bekabeling. De draadloze verbinding van je vader gaat via dezelfde modem/router?

Ja de verbinding gaat via dezelfde router. De kabel gaat van mijn kamer (boven) naar de garage (direct onder me).

Hoe ziet dat plaatje eruit als je die speedtest doet op de laptop van je vader?

Dat is inderdaad een stuk sneller, al houd het nog niet over. De kabel van je PC gaat rechtstreeks de router in? Daar zit geen kastje meer tussen?

Ok, dan zou ik toch eens kijken of de kabel wel helemaal in orde is en desnoods een nieuwe aanleggen.
Ik neem aan dat het een CAT5 UTP kabel is?

Ja. We moesten het aan een kant de plug nog moesten aanzetten. We hadden het via dit plaatje gedaan.
image004.png

Maarja. Ik kijk er morgen nog wel naar

Ik zou dit plaatje gebruiken:
cat5_color.gif

Het maakt niet uit of je onderste of de bovenste gebruikt zolang het aan beide kanten maar hetzelfde is.
De onderste is overigens hetzelfde als jouw plaatje als je van links naar rechts 1 t/m 8 nummert.

Laatst bewerkt:
Maar hoe ik het heb gedaan is goed? Ik heb van mijn plaatje het in de plug gestopt met de clip ofzoeits naar beneden

Dat kun je hier beter zien:

cable_utp_clip_image001.gif

Oh.. Ik heb het anders gedaan.... Wacht. In die wij hadden, zat er geen geel in maar oranje

Wat op het plaatje geel lijkt zal in de kabel inderdaad oranje zijn. Belangrijk is dat de kabel goed gestript is en dat de uiteinden helemaal in het stekkertje aangedrukt zijn voordat je deze krimpt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan