Slechts 5 minuten met volle accu kunnen werken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roxy90

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2009
Mijn zus haar laptop kan slechts 5 minuten mee op een voldoende volle accu. Windows Vista meldt dat er geen problemen zijn met de accu (ballon bij de tijd) en de accu is gewoon nog vol. Als de laptop uitvalt door de accu is hij niet meer aan te krijgen. Accu eruit en erin is de oplossing.

Als hij aan de stroom word aangesloten is er geen uitval probleem.

Wat is hier aan de hand? Een kappotte accu, denk ik?

Even voor de duidelijkheid:
Om welke laptop gaat het?
Hoe oud is de laptop en de accu?
Hoe is er met de laptop en accu omgegaan?

Als het een wat oudere laptop is, dan komt het waarschijnlijk door ouderdom. Wat veel mensen doen is de accu erin laten, stekker eruit, en voordat de accu leeg is weer de stekker erin. Hierdoor gaat de batterijduur van de accu flink achteruit.

Versleten accu. Een nieuwe is vaak niet goedkoop, maar andere oplossingen zijn er helaas niet. Ja, permanent aan de netstroom...

Had eens iets gelezen dat je de cellen opnieuw kon... ontwaken door je baterij een keer in de vriezer te doen,
Dan wachten tt hij wer op kamertemperatuur is, goed afdrogen, en opladen...
Hierbij wil ik wel zeggen dat het op eigen risico is als je dit advies op wilt volgen!

Er is nooit bewezen dat deze methode werkt. En zelfs als het al zou werken, is het verschil waarschijnlijk tijdelijk en minimaal. Bovendien, teveel kans om meer dan alleen die accu te slopen...

Tsja, cellen er opnieuw in.... Ik denk niet dat Roxy90 een geleerde is in accu's, dus dat lijkt me een onhaalbare oplossing. En anders had hij wel geweten wat er aan de hand was.

Ik heb inderdaad van de vriezertruc gehoord. Het wil soms wel werken hoor, maar zoals al gezegd werd haal je hier waarschijnlijk een minimaal resultaat mee. En een nieuwe accu hoeft niet zo duur te zijn hoor. Volgens mij heb je ze al rond de 50Euro

Welke instellingen (energiebeheer) voor accugebruik heb je? (als de accu bij 95% lading bv door de pc al als leeg wordt gezien, ik roep maar wat..)

Effe zeker stellen dat het hier iig niet aan ligt?

en je kan nog proberen om de accu te calibreren maar dan moeten we wel weten welke laptop en welke accu erin zit..

ik zelf heb dit probleem ook maar hij kan maar 1min zonder net stroom en dan valt die uit en ik denk zelf dat de accu is versleten maar ik vind het geldverspilling om hem te vervangen want netstroom is net zo makkelijk.

Dat is wel zo Bert.
Maar ik kan me voorstellen dat je ook wel profijt hebt aan een batterij die het minstens een uur volhoudt.
Voor powerpointpresentaties van 10 minuten bijvoorbeeld, wil ik niet vantevoren gaan knopen met netstroomkabels.
Mijn DELL, die nu overigens helemaal dood is, had het laatste halfjaar problemen met de batterij.
Dat was zeer frustrerend!! =/

versleten accu,
advies is gewoon netstroom,
en dan gebruiken als gewone PC,

Eventueel de Accu opnieuw kalibreren in de BIOS is nog een mogelijkheid
Als dit überhaupt mogelijk is in de BIOS

Wat doet dat kalibreren eigenlijk precies?
zelfde als printer schoonmaken via je PC of toch iets anders?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan