phal
Gebruiker
- Lid geworden
- 18 nov 2001
Een vriend brengt zijn pc bij mij met de melding dat het systeem zo traag werkt. Het gaat over een AMD 500 Mhz met 252 Mb Ram en een HD van 6 Gb waarvan 1.7 Gb gebruikt. Werkt met Windows 98 SE.
Het opstarten van de pc duurt lang, er wordt vanalles geladen. Systeeminfo leert mij dat slechts 57 % van het geheugen beschikbaar is. Na wat verkennen van de harddisk en wat surfen blijkt nog maar 48 % beschikbaar te zijn.
MSConfig gestart en wat blijkt : 32 progs worden bij het opstarten geactiveerd !!! Ik heb ze allemaal afgevinkt en herstart en nu is 94 % van het Ram beschikbaar.
Nu is mijn vraag : welke van die progs zijn echt noodzakelijk ? Welke kan ik weglaten ?
Even opsommen :
Taskbar Display Controls
Scanregistry
Taakcontrole
Systemtray
LoadPowerProfile
InCD
RealTray
ccApp
ccRegvfy
NProtect
StillImageMonitor
Share-to-Web Namespace Daemon
LoadQM
SaveNow
CME Sys
LoadPowerProfile
SchedulingAgent
ccEvtMgr
ScriptBlocking
Csinject.exe
NProtect
SymTray-NortonSystemWorks
MessengerPlus2
Office Opstarten
Microsoft Office Snelzoeken
CleanSweep SmartSweep - Internet Sweep
WinZip QuickPick
Microsoft Office Opstarten
GStartup
Precision Time
Date Manager
run=
Ik heb de lijst helemaal opgesomd, met de dubbele vermeldingen, zoals ze in de lijst 'Opstarten' voorkomt. Wat kan weggelaten worden - wat moet blijven ?
Het opstarten van de pc duurt lang, er wordt vanalles geladen. Systeeminfo leert mij dat slechts 57 % van het geheugen beschikbaar is. Na wat verkennen van de harddisk en wat surfen blijkt nog maar 48 % beschikbaar te zijn.
MSConfig gestart en wat blijkt : 32 progs worden bij het opstarten geactiveerd !!! Ik heb ze allemaal afgevinkt en herstart en nu is 94 % van het Ram beschikbaar.
Nu is mijn vraag : welke van die progs zijn echt noodzakelijk ? Welke kan ik weglaten ?
Even opsommen :
Taskbar Display Controls
Scanregistry
Taakcontrole
Systemtray
LoadPowerProfile
InCD
RealTray
ccApp
ccRegvfy
NProtect
StillImageMonitor
Share-to-Web Namespace Daemon
LoadQM
SaveNow
CME Sys
LoadPowerProfile
SchedulingAgent
ccEvtMgr
ScriptBlocking
Csinject.exe
NProtect
SymTray-NortonSystemWorks
MessengerPlus2
Office Opstarten
Microsoft Office Snelzoeken
CleanSweep SmartSweep - Internet Sweep
WinZip QuickPick
Microsoft Office Opstarten
GStartup
Precision Time
Date Manager
run=
Ik heb de lijst helemaal opgesomd, met de dubbele vermeldingen, zoals ze in de lijst 'Opstarten' voorkomt. Wat kan weggelaten worden - wat moet blijven ?