slechtwerkende LAN verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

opzoek25

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2008
Ik heb een modem/router van D-LINK. Mijn PC (HP Paviljon) staat in een andere kamer. Meestal is de signaalsterkte "laag" of "zeer laag". Het gebeurt vaak dat de verbinding uitvalt of "onvoldoende kwaliteit" heeft, meestal bij het starten van de PC of nadat hij enige tijd in slaapstand heeft gestaan. Ik moet dan telkens de stroom van router/modem uit- en weer inschakelen zodat de PC opnieuw op zoek gaat en een nieuw adres aanmaakt, maar ook dan is de kwaliteit onvoldoende. Ik heb ook nagekeken of ik niet op hetzelfde kanaal zit als de buren, maar dat is niet het geval. Een laptop in dezelfde kamer doet het wel goed, daar is de signaalsterkte "goed" tot "zeer goed". De PC werkt met een antenne die hoog genoeg staat. Wat kan ik nog meer doen?

Tjah, toen ik zelf met Draadloos werkte (liever niet eigenlijk, maar met diverse laptops in huis kan je niet anders), heb ik ook de antenne nog goed moeten neerzetten. Als in, draai er wat aan, laat 'm wijzen richting de router.

Hoe ziet het netwerk er in het algemeen uit? Veel betonnen muren in huis waardoor het signaal af kan nemen?

De router moet ook hoog genoeg staan.
Bij voorkeur met de antennes verticaal recht omhoog.

Bedankt voor de reacties. Er is idd een muur en twee deuren die mss een hindernis kunnen vormen. maar het is toch vreemd dat de laptop geen enkele probleem heeft en de PC wel, en dat het probleem zich altijd voor doet bij het opstarten van de PC, net alsof de verbinding tijdens het stil liggen is uitgevallen. De router/modem stond op de grond, ik heb hem iets hoger kunnen zetten en het signaal is idd sterker. Nu afwachten of de verbinding nog uitvalt. De PC werkt met een externe antenne die op een tafel staat, de laptop heeft die niet. En toch...

I
Met de antenne van de router/modem een halve meter hoger lukt het aardig, maar een raadsel blijft het feit dat designaalsterke de hele tijd varieert (ook als er geen activiteit is van mijn kant en zonder dat de andere omstandigheden veranderen) van laag tot zeer goed. Hoe kan dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan