• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sleepfunctie excel met SOM.ALS functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

tjeerdie

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2007
Beste helpmij'ers,

Ik heb een probleem. Ik ben voor een klanttevredenheidsonderzoek aan het uitzoeken hoe ik mijn gegevens het beste kan verwerken. Hiervoor ben ik even aan het oefenen zodat ik later als mijn enquête is afgenomen ik alles alleen maar hoef in te vullen.

Voor het gemak ben ik nu even aan het werken in een blad, later kan ik uiteraard meerdere bladen gebruiken om per categorie automatisch te laten sorteren. Ik heb echter een probleem met de sleepfunctie/autofill:

Bekijk bijlage 176112

Deze formulie wil ik doortrekken naar beneden, hierbij moet in dit voorbeeld als je in de regel kijkt, het criterium bereik op C3:Q7 blijven staan en het optelbereik doortellen met een factor 1. Het doortellen van het optelbereik gaan goed, alleen het criteriumbereik telt ook door, dit moet niet:

Bekijk bijlage 176114

Is er een mogelijkheid dit wel kloppend te krijgen (zonder het handmatig in te voeren)

Dank,
Tjeerd

kan je bijlage niet openen maar voeg het bereik eens in als

$C$3:$Q$7

Niels

Graag gedaan , maar dat bereik gaf je zelf op hoor.

Niels

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan