slegte dualboot en tog is boot.ini normaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

skelle

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2004
Bij het opstarten van xp heb ik nu: windows xp opstarten en windows standaard opstarten. De laatste werkt niet, maar die is wel default, waardoor de tijd verkorten niet helpt. Dit is mijn boot.ini:

[boot loader]
timeout=5
default=multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

Ik zie er nix verkeerd aan, jullie?

mijn boot.ini

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect

winxp is geinstalleerd op de 1e partitie (partition(1))

Bij mij op de tweede partitie, enigste wat dus anders is, is dus: /noexecute=optin

Dit geeft geen verandering:confused: het boot.ini bestand is dus in orde... Wat zorgt er nog voor een dualboot??(ps windows staat op de D partitie!! C is voor documenten, een ongelukje tijdens het installeren een half jaar geleden, anders ging het heel wat meer werk zijn)

Kan toch niet zijn dat niemand dit ooit heeft meegemaakt?:(

default=multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

het probleem zit hem in het bovenstaande
je default zoekt hij op rdisk 1 partition 1 terwijl jou xp op rdisk 0 en partitie 2 staat

maak die gelijk enhij zou het weer moeten doen.
aan de hand van jou verklaring dat de standaard geselecteerde fout gaat moet je dus de waarde van default aanpassen in:
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)

das nou catagorie 100 keer lezen en je blind gestaart hebben... frisse blik die het ineens ziet... :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan