Sleutel bij importeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daneron

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2003
Hoi, heb de volgende vraag:
Is het mogelijk om bij het importeren van een excel-file een veld direct een sleutel mee te geven?

Heb namelijk het volgende probleem, bij het updaten van m'n order-lijst via importeren raak ik m'n sleutel kwijt van het veld "Order".

De nieuwe lijst mag de oude overschrijven.

Koppelen is even geen optie, de directory is namelijk beveiligd en ik wil niet afhankelijk zijn van een gekoppeld tabel als de directory niet bereikbaar is (netwerk probleem).

alvast bedankt,

Bijlagen

Is het mogelijk om bij het importeren van een excel-file een veld direct een sleutel mee te geven?

Heb namelijk het volgende probleem, bij het updaten van m'n order-lijst via importeren raak ik m'n sleutel kwijt van het veld "Order".

Je kan bij de importspecificaties toch zelf aangeven welk veld of een nieuw veld de sleutelwaarde krijgt. Tevens begrijp ik ook niet waarom je de sleutelwaarde kwijt zou raken.

Bij het importeren van je excel bestand in de bestaande tabel blijft de sleutel gewoon staan, en ook de gegevensstructuur blijft hetzelfde. Wat is de procedure die je gebruikt?

"Wat is de procedure die je gebruikt?" ik gebruik de macro in het bestand als je dat bedoelt.
Toch verdwijnt de sleutel bij het importeren bij mij. Is er geen andere manier (met vba bijvoorbeeld) om tabel orders te updaten of totaal te vervangen met een excel-file waarbij de key op orders blijft staan of wordt aangemaakt.

:confused:

Dat is inderdaad wat ik bedoel ;) En wat staat er in die macro? Want dat je iets gebruikte, was wel duidelijk...

Heb de macro geconventeerd, dit staat erin:

DoCmd.TransferSpreadsheet acImport, 5, "Order", "D:\Order.xls", True, ""

Ik heb je code in de db uitgetest, en geen probleem; de records worden netjes toegevoegd, en er wordt geen sleutel verwijderd. Ik kan het probleem dus niet reproduceren.... :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan