sleutelwoord of wachtwoordzin is onjuist

Status
Niet open voor verdere reacties.

nancje

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2007
sleutelwoord of wachtwoordzin is onjuist

Deze melding krijg ik steeds als ik probeer draadloos op het netwerk te komen. Ik weet 100% zeker dat het wachtwoord goed is, want die staat onder op de router en is nooit veranderd. Het gekke is dat 3 andere laptops wel zonder problemen op het netwerk komen. Bij mij lukt het wel via de kabel, dan hoef ik ook niks in te voeren, maar ik wil graag draadloos want ik ben het zat om heel de tijd op de grond te moeten zitten.

Wij weet wat ik hieraan kan doen?

Dat is een programma dat ik dan zou moeten kopen, en daar heb ik niet zoveel zin in, want ik weet zeker dat het wachtwoord klopt. Volgens mij is het iets met de beveiligingsinstellingen, dat die niet gelijk staan met mijn laptop. Maar ik weet niet precies hoe het zit

Jullie router/acces point staat nu in jouw laptop waarschijnlijk als "favoriet" boven aan de lijst van draadloze netwerken waar je laptop mee mag verbinden. Haal dit eens weg en begin over nieuw met het zoeken naar draadloze netwerken, selecteer je router opnieuw en vul dan nog eens de gegevens in.

Grtjs Jarno jjw

Kijk eens in de andere laptops onder de instellingen van het draadloze netwerk, dat je ECHT zeker bent van de Router naam en paswoord. Een beveiligingsinstelling lijkt mij wat ver gezocht, het is niet meer als je aanmelden op het wifi gedeelte van de router.

Je kunt natuurlijk bedraad de router instellingen wijzigen, alleen het paswoord dan wel te verstaan. Dan weet je zeker dat je goed zit. Dat houd wel in dat die andere laptops ook opnieuw het wachtwoord moeten instellen.

Het geintje van toch per ongeluk in proberen te loggen op een router in de buurt is mij wel eens overkomen, een standaard router met standaard naam net als ik thuis had, signaal even sterk en er maar geen verbinding mee kunnen maken, ik heb lang gezocht voor dat ik daar achter kwam. Een simpel menselijk foutje.

Grtjs Jarno jjw

En waar heb je dan precies gelezen dat het programma geld kost? De spullen van NirSoft (en dus ook deze tool) zijn meestal gratis voor privé gebruik.

Lees nou maar eens die key uit en controleer dubbel dat je niet toevallig probeert contact te leggen met een ander netwerk dan je eigen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan