SLI GTX550 TI - graag advies

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sheepmohaa

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2009
Berichten
36
Hallo,

Ik heb een Asus GTX550 TI in mijn case zitten en dit functioneerd opzich prima. Nu kan ik via een vriend een MSI GTX550 TI kopen voor een prikje, zou dit goed werken in SLI en hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Graag jullie reactie, ik heb nog nooit met SLI oid gewerkt.

Alvast bedankt mensen !:)
 
Je zal eerst en vooral je specs hier moeten posten.
Moederbord:
Processor:
Voeding:
 
oke, sorry datk het niet gelijk gepost heb, hierbij:

Moederbord: ASRock Z77 Performance
CPU: Intel i5-3450
Voeding: sharkoon 500W
RAM: Corsair Vengeance 8GB PC3-12800 (DDR3-1600) (kit)
 
Ik heb geen idee waarom je een Z77 chipset hebt :), met zo'n processor. Maar goed, dit zal perfect kunnen draaien op jouw systeem, veel succes!
 
waarom niet?

oke het is dus verder geen probleem dat de ene Asus is en de andere MSI?

Tevens hoe kan ik dit het beste instellen etc?

Neem even dat ik de andere videokaart erbij prik en verbindt met een SLI verloopje, wat dan?
 
Je hebt een non-overclock processor :), het is geen probleem als ze van een ander merk draaien, hou er wel rekening mee dat ze maar zo snel zullen zijn als je zwakste gpu.
Ik hoop dat je oftewel een SLI-bridge hebt of er één gaat krijgen bij die nieuwe gpu.
Je zal die moeten verbinden met elkaar, dan zul je de drivers moeten installeren en dan moet je naar het Nvidia control panel gaan en Sli daar enablen.
Als het niet lukt dan zoek je maar wat op youtube of zo.
 
oke maar hij wordt er wel sneller van toch? Ik heb gewoon 1 beeldscherm, 24" llyama die op 1920x1080 draait. Ik heb BF3 alleen die kan ik net niet op Ultra draaien want dan krijg ik net kleine FPs, zou ik hem dan bijvoorbeeld nu wel op Ultra kunnen spelen? Ik wil wel weten ofk er echt wat aan heb voor ik er geld aan uitgeef. Sorry als ik beetje zeur (A) Ben gewoon nieuw met SLI
 
nee denk het niet de GTX550 TI heeft maar 1GB tot zijn beschikking en dat is te weinig voor BF3 op 1080P in ultra
je mag het video geheugen van de tweede videokaart er niet bij optellen omdat geheugen gespiegeld word hierdoor heb je maar 1GB vram ook al heb je 2 x 1GB

wil je BF3 op ultra spelen op 1080P zul je een HD7870 2GB of GTX660TI 2GB kaart moeten aanschaffen
 
oke maar wat is dan wel het nut van SLI dat het algemeen toch sneller/beter wordt?
 
ja het is sneller/beter maar alleen in bepaalde opzichten er zijn meer factoren waarmee je rekening moet houden
niet alle games halen 100% winst uit een SLI opstelling tegen over 1 kaart dit heeft met software of hardware limitaties te maken

in dit geval is het werkgeheugen van je videokaart ondermaats om BF3 op ultra te kunnen spelen met

je zou het spel nu zeg maar op high kunnen spelen met bepaalde optie uit zoals AA/HBAO want dat zijn vram vreters
 
kijk niet alleen naar welke kaarten voor welke games, check ook goed of je voeding het aankan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan