sli op moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

noahvanleeuwen

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2012
hallo, ik heb gehoord dat je via een sli poort twee videokaarten tegelijk kan laten draaien, maar nu is mijn vrrag: kan je ook 2 moederborden met elkaar verbinden dat je 2 processoren hebt? als dit kan zou dit wel handig zijn.

Ja... en Nee. Niet voor thuisgebruik. Er zijn wel dergelijke oplossingen voor supercomputers etc. Overigens zijn er wel moederborden met meerdere sockets voor servergebruik. Deze zijn wel te krijgen als je bereid bent de prijs te betalen.

oké dank je wel voor het snelle antwoord. kun je me vertellen wat die oplossingen van supercomputers zijn? ben bezig met computer bouwen

misschien handig om eerst eens te vertellen wat je met de pc wilt gaan doen?

een supercomputer kun je alleen betalen als je miljardair bent... die worden meestal door grootte onderzoeks-instanties of bedrijven gekocht
de term supercomputer is hier dus een beetje misplaatst

ik wil met mijn pc probleemloos gamen en zo snel mogelijk internetten (heb namelijk geen geduld:) en een paar dingen die je hier denk ik niet mag zeggen:)

nou dat internet gebeuren zal niks te maken hebben met de pc maar met je netwerk provider vrijwel iedere pc kan snel internetten/downloaden zolang de bandbreedte maar aanwezig is
dus denk dat je daar voor bij je provider moet zijn

verder lijkt het me handig om de volgende dingen even op te schrijven dan kunnen wij gericht advies geven.

Budget - Hoeveel wil je gaan uitgeven aan de nieuwe computer?
Doel - Wat wil je met de pc gaan doen? Gamen / Beeldbewerking / Videobewerken / Internet+Email / Anders, namelijk...
Omgeving - Wil je een krachtige pc die misschien wat lawaaierig kan zijn (ivm koeling), of geef je liever wat rekenkracht op voor een echt stille pc?
Assemblage - Wil je een kant-en-klaar afgeleverd systeem, of ben je bereid wat kosten te sparen door het zelf in elkaar te zetten?

Besturingssysteem - Welke wil je?
Opties / randapparatuur - Heb je specifieke hardware die in je systeem moét zitten? En heb je misschien hardware van een ouder systeem die je eventueel mee kan nemen naar het nieuwe? Heb je nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc?

en wat heb je zelf allemaal al bij elkaar kunnen zoeken?

budget: maakt mij niet uit
doel: gamen ook wel photoshoppen en snel door de computer heengaan
omgeving: maakt ook niet zoveel uit(het liefst niet al te lawaaierig
geen speciale randapparatuur
ik wil hem zelf samengesteld.

heb nog niks dus hoop ik dat jullie kunnen helpen

Tja, met geen budget zou ik een watergekoelde 3-sli of 3-crossfire setup met een 1366 socket mobo en twee zes core Xeons aanraden.
Kostenplaatje? Ik gok op een totaal (Uiteraard flinke voeding, SSD's in raid etc.) op ver voorbij de 5000 euro........

Het is dus belangrijk te zeggen wat je voor een budget hebt, maar ook welke games, Call of Duty 2 is bijvoorbeeld heel wat anders dan Call of Duty 8 (Black Ops 2)...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan