SLI werkt niet meer help!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sh4dowking

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 dec 2011
Beste forumleden,

Ik heb gisteren een nieuwe voeding gekregen 2x 2GB RAM 1333MHZ DDR3 en een nieuwe harde schijf en heb die er ook gelijk in gezet.
Ik had in mijn pc al 2 kaarten van NVidia zitten die op SLI werkten 450GTS ZOTAC maar nadat ik die 3 onderdelen in mij pc had geplaatst deed ik mijn pc aan en kreeg ik op mijn middelste scherm zwart beeld en op mijn linkse en rechte beeld geen video input terwijl hij er wel gewoon in zat. heb eerst de RAM eruit gehaald maar daar lag het niet aan en ook niet aan de voeding want heb de vorige er weer in gezet en nog steeds dat probleem.

Heb toen maar 1 beeldscherm aangesloten en deed het toen wel. heb daarna toen de pc weer aan was de twee andere beeldschermen erin gezet.( 2 beeldschermen op de ene videokaart en een beeldscherm op de andere) Toen werkte de 3 schermen weer maar toen ik naar de NVidia control center ging zag ik dat SLI uitgeschakeld was en toen ik hem weer aan wilde zetten zei hij dat de beeldschermen niet compatible waren terwijl ik deze beeldschermen altijd al gebruikte daarvoor.

Ik gebruik deze PC vooral voor het game dus ik SOFTth ( een programma om een game te spelen op meerdere schermen zonder SLI of Crossfire erop gezet) Dat werkte maar de FPS was lager dan normaal omdat SLI natuurlijk uit was.

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd:

1. videokaarten omwisselen
2. SLI bruggetje gechecked
3. Drivers eraf gehaald met driver sweep en de nieuwste er weer opgezet
4. Heb zelfs een andere harde schijf met een hele nieuwe windows 7 waar de kaarten nog niet op geinstalleerd waren laten booten en de videokaarten laten installeren nog geen SLI:(

Ben bij einde raad....

Specs:

Intel i5 650 Socket 1156
Asus P7P55D Premium motherboard
4 x 2GB RAM 1333MHZ DDR3
700 watt voeding
2x GTS 450 ZOTAC ( 1 van 1024MB en 1 van 512MB maar heeft zo altijd gewerkt)
Windows 7 64-bit
3 SATA harde schijven.
wel 3 verschillende schermen maar heeft zo ook altijd gewerkt.

Zelf denk ik dat het SLI bruggetje kapot is want de videokaarten doen het nog en mijn moederbord ook maar weet dat allemaal niet zeker.

Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor weet.
Sorry voor het lange verhaal:P

Alvast Bedankt!

M.V.G
Elco

Laatst bewerkt:
Klinkt misschien gek, maar heb je al eens zonder het nieuwe geheugen getest? Dat geheugen kun je eventueel ook testen met memtest, om een probleem met de modules uit te sluiten.

Voeding , geheugen en HD staan opzich los van het feit dat SLI niet werkt.
(of de voeding moet brak zijn naar 1 kaart, maar neem aan dat je dat al gechecked hebt)

Lijkt me meer een driver probleem. Probeer eens een oudere driver.
En heb je de drivers geinstalleerd voor BEIDE kaarten? Toen ik m'n gtx460's in SLI had heb ik 2 maal drivers moeten installeren. Voor elke kaart 1, ookal waren ze het zelfde.

ALs je dat alles gedaan hebt, dan duid het inderdaad op een defecte brug.

Ik heb het probleem opgelost het lag eraan dat ik vergeten was om CoolBits aan te zetten in het register. Dit moest ik doen omdat ik twee dezelfde videokaarten had maar het videogeheugen was verschillend.

Nadat ik Coolbits had ingeschakeld in het register en ik mijn pc opnieuw had opgestart gaf hij aan de videokaarten SLI compatible waren en kon ik weer op 3 schermen gamen.

Coolbits:
http://www.slizone.com/object/slizone_coolbits.html

M.V.G.
Elco

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan