• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Slicer sorteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

xbox360

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2008
Hoi,

ik had een klein vraagje
de rijlabels is op maand gesorteerd maar op een of ander manier krijg ik de slicer niet op maand gesorteerd
is hier een trucje voor want je kan de maand niet zelf indelen?

Bijlagen

Kijk eens op Blad 1 naar Kolom B. De maanden zijn een gedeelte van een volledige datum en daar gebruik je ( kijk eens naar de datums in de formulebalk) zowel 2017 en 2018.

@SjonR

Klopt maar dat heeft niks met het sorteren te maken van de slicer?
als ik ze groeperen dan is de slicer wel op maand, maar dan kan ik de benaming jan,feb,mrt niet aangepast:o

Je sorteert op de volledige datum, neem SjonR's advies ter harte

Kijk eens op Blad 1 naar Kolom B. De maanden zijn een gedeelte van een volledige datum en daar gebruik je ( kijk eens naar de datums in de formulebalk) zowel 2017 en 2018.

dit heeft toch geen invloed met het sorteren van de slicer? als ik groeperen doe dan komt die wel op de maand, alleen kan ik dan die jan,feb,mrt benaming niet aanpassen

Je reactie herhalen levert niet zo veel op. Wat wil je nu precies? Ik denk dat je de slicer op een logische volgorde ( januari, februari, maart, april etc.) wil tonen. En wat bedoel je met groeperen?

Laatst bewerkt:
Geef gewoon in kolom B het juiste jaartal in. En denk vooral niet dat je slimmer bent dan excel. Er wordt gedaan wat je hem vraagt nl. sorteer van oud naar nieuw. Anders moet je maar een aangepaste lijst maken met de volgorde die jij denkt dat de juiste is.

@SjonR en emields,

is reeds opgelost, formule aangepast en nu is het precies wat ik wou
Thnx both of you

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan