• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Slicer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Glenn2290

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2015
Hello,
Ik wil adhv een slicer weten hoeveel FTE elk kantoor heeft. Bijgevoegd een excel bestand.
Sheet 1 = Data
Sheet 4 = Pivot waar de slicer opgemaakt wordt.
Ik heb de slicer aangemaakt, alleen geeft die me niet het totale aantal FTE's mee, terwijl de pivot dat wel doet... Kan ik dit ook met de slicer??

Thx!

Bijlagen

wat wil je met de slicer doen dan? Dmv de slicer kan je toch per branche de som FTE verkrijgen?

De slicer FTE lijkt mij hier nutteloos.

Laatst bewerkt:
Ik zou graag de totale som krijgen. Bv als je week 1 aanklikt en bv kantoor Geel, dan krijg in de slicer verschillende getallen te zien (0.13,0.28,...) maar als je kijkt naar de pivot dan staat daat in het totaal aantal FTE voor die week. Waarom geeft de slicer de verschillende getallen weer en niet gewoon het totaal??

Een slicer is een filter waarmee je bepaalde waarden in je draaitabel kan verkrijgen. Het geeft alle unieke waarden uit de Kolom FTE weer in sheet1.

Dus als ik een dashboard wil creëren en wil adhv een slicer vlug filteren, moet ik in de sheet waar de pivot staat in een willekeurige cel verwijzen naar het totaal om dat zo in het dashboard te krijgen?

Dat is een optie. Een slicer gebruiken als een onderdeel van een dashboard niet echt.

Ok, dan probeer ik het op die manier op te lossen, bedankt voor je hulp!

Naar mijn bescheiden mening zijn slicers juist erg geschikt als filter voor een dashboard.

Ja, als hulpmiddel dus.

Ik dacht dat ook, vandaar dat ik het met slicer wilde proberen. Alleen kreeg ik nergens mijn totalen...

Als filter zijn ze ook prima te gebruiken, MAar dat is dus om te bepalen wat wel en niet zichtbaar wordt op je dashboard.

Slicers zijn niet, zoals bijvoorbeeld een grafiek een manier om gegevens te presenteren.

Je hebt de slicer verkeerd begrepen / gebruikt. Het is een "input tool" om excel te vertellen welke data excel in de pivot (of een tabel) moet laten zien.

Misschien heb ik me dan fout uitgedrukt... Ik wil de slicer niet gebruiken om te presenteren. Wel als filter. Bv je klikt op kantoor A en krijgt dan te zien hoeveel FTE er in die week gedaan werden. klik je op kantoor B, enz... Klik je ze alle 3 aan krijg de totale hoeveelheid te zien. Dat was eigenlijk mijn bedoeling. Ik dacht dat een slicer de oplossing zou zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan