• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Slicers - melding "veroudert"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Beginnerke

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2021
Beste,

Ik heb de slicers ontdekt en dit lijkt me zeker een nuttige toevoeging maar ik stuit toch op problemen. Ik begrijp dat er geregeld op "vernieuwen" moet geklikt worden om zeker alle nieuwe gegevens mee te nemen maar bij mij loopt er toch iets mis. Ik heb een 3-tal slicers op een blad die de gegevens halen uit een ander blad (maar uit hetzelfde werkboek). Toch komt altijd de melding 'veroudert' bovenin mijn slicers te staan. Ook lukt het me niet om meerdere items aan te klikken in een slicer. Normaals gebeurt dit met ctrl en aanklikken maar dit lukt me totaal niet. Bij elke klik die ik maak, komt op al mijn slicers 'veroudert' te staan.

Weten jullie waaraan dit kan liggen?

Alvast bedankt,

Zet hier eens een voorbeeld neer (zonder privacy gevoelige gegevens).

Nu krijg ik het bestand zelf niet opgeladen omdat het te groot zou zijn. Meer dan 9 MB terwijl er eigenlijk nog niet zoveel data in zit. Dat begrijp ik niet maar kom. Ik heb een print screen genomen in bijlage en de problemen er onder opgesomd. Hopelijk kunnen jullie me hiermee verder helpen.

Alvast hartelijk bedankt.

groetjes,

Bijlagen

Meestal helpt een zip er van maken enorm om het bestand sterk te verkleinen, probeer maar eens.
In Windows 10 zit dat in de Verkenner standaard "onder de R-muis" en dan "Kopiëren naar...." en kies in het rijtje "Gecomprimeerd (gezipte) map" en dan zet je die hier neer. Tnx.

Kan nu dus niet zien wat je gedaan hebt met je data op de achtergrond.

Een van de gevallen waar het optreedt met de oplossing:
https://www.mrexcel.com/board/threads/old-values-in-slicers.695466/

[FONT=&amp]Try converting your pivot table data source to a Table and then specify the table as the source for your pivot e.g. Table1.[/FONT]

Laatst bewerkt:
Beste,

Bedankt voor de tip om dit te comprimeren. Denk dat ik ondertussen al iets gevonden heb waardoor de melding "verouderd" er telkens op kwam. Mijn tabel was veel te groot want nu heb ik die melding niet meer. Maar nu werk mijn slicers niet. Volgens mij omdat er in de grafiekweergave ook filters staan. Deze zouden eruit moeten zodat ik enkel met de slicers kan filteren.

De tekst in sommige cellen zal mogelijks raar klinken maar ik heb bepaalde tekst snel verwijdert.

groetjes,
Marc

Bijlagen

Ik vermoed dat je net iets teveel gesloopt hebt, de data achter de grafiek veranderen niet meer mee dus logisch dat de grafiek ook niet meer mee verandert.
Kijk hier eens hoe ze het hier opzetten, of je dan je fout ontdekt (ik moet nu werken... en heb zelf amper slicer ervaring, vandaar mijn nieuwsgierigheid)
https://www.youtube.com/watch?v=0VDXzHUbCLY

Laatst bewerkt:
Maak een tabel nooit groter dan de gegevens die je hebt. De formule voor het weeknummer wordt automatisch ingevuld op het moment dat je nieuwe gegevens toevoegt. De slicers moet je koppelen aan de draaitabel die achter de grafiek staat.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
veroudert

Bedankt om me hiermee te helpen.

Nog één vraagje. Je schreef dat ik de tabel niet groter mocht maken dan nodig en dat begrijp ik maar hoe zorg ik er dan voor dat de formule om de automatische week nummering doorgaat alsook het alternerend kleuren van de lijnen automatisch verder gaat?

groetjes,

veroudert

Nog een bijkomende vraag.

In deze file wordt na ingave van de datum, automatisch het weeknummer weergegeven. Nu zou ik graag in een andere kolom ook na ingave van de datum, enkel het jaartal willen laten verschijnen. Dit omdat eens 2021 voorbij, 2022 start en op die manier ik wil kunnen kiezen tussen het jaar. Om op die manier geen overlapping te krijgen op de week selectie. Dus bijv wk 33 van het jaar 2021 en het jaar 2022 apart te houden.

Dit moet mogelijk zijn maar ik vind het niet.

Alvast bedankt.

Het handige van tabellen is dat de formule en de opmaak onthouden worden. Vul in het bestandje maar een nieuwe datum in A35 en kijk wat er gebeurt. Je kan in de tabel een extra kolom toevoegen met daarin het jaar. Je kan ook datum in de draaitabel opnemen en dan groeperen op jaar.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan