slider niet responsive in div absolute

Status
Niet open voor verdere reacties.

damnsharp

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 jan 2012
Berichten
1.394
Goedemorgen,
Ik heb een responsive slider die niet kleiner wordt als ik scherm kleiner maak. Elders op de pagina is ook een andere slider die wel netjes kleiner wordt.
Het verschil is in ieder geval dat de bovenste slider in een div zit die absolute gepositioneerd is. Ik vermoed dus dat het daaraan ligt.
Maar... hoe los ik dat op?

test site: http://test.albuswebdesign.nl/wordpresstest14/

De bovenste slider zit in de div #widget-top die in de header zit.

Thanks! :thumb:
 
Hoi, In Chrome is hij bij mij in de breedte responsive. De onderste slider sluit echter niet netjes aan onder de bovenste als ik het browservenster verklein. Enne, ik had bijna mijn browser weer afgesloten zo traag is de site geworden met al die scripts en grote foto's. KIS (keep it simple).
Met deze grote hoeveelheid code kan ik je niet verder helpen, dat gaat mij te veel tijd kosten.
 
Hoi bron, qua snelheid; de site draait op trage server dus dat heeft er in ieder geval mee te maken en inderdaad best veel plug-ins zitten erbij dus dat zijn die scripts. Vooral nextgen gallery heeft er een stel en zoek daar nog een alternatief voor.
Foto's zijn toch niet heel groot? Hoeveelheid css code kan ik volgens mij niet veel aan veranderen, heb al een heel clean thema gebruikt (weinig php en weinig css code) en met eigen css code aangevuld dus zal kijken of ik daarin iets kan doen. Misschien in het menu want daar moet ik nogal wat css code in gebruiken.

Maar, het ligt dus niet zomaar aan absolute positionering?
 
Laatst bewerkt:
Hoi, ik tel 9 (!) styleshets en de scripts heb ik maar niet geteld :d
In welke browser zit je te kijken?
 
Tsja, diverse plug-ins hebben nou eenmaal eigen CSS style sheet. Da's bij WordPress en Joomla bijv. zo.

Offtopic; zou het liefste zelf alles programmeren maar klant wil nu eenmaal CMS websites. Wat merendeel overigens nauwelijks gebruikt want het blijven vaak dezelfde teksten en plaatjes.

Ik zorg dat een site op Firefox werkt en dan kijk ik hoe die het op Chrome en dan IE doet. Zo is mij dat vroeger geleerd omdat dan troubleshooten makkelijker gaat.
Ik zie nu je het vraagt dat de site op Chrome wel bij ook bovenste slider responsive reageert...
 
Opgelost, heb de width van de div op 100% gezet en nu gaat het goed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan